Mikołaj “Bagi” Bagiński od czasu wygranej w programie “Taniec z gwiazdami” stał się bowiem jedną z najgłośniejszych postaci młodego show-biznesu. Widzowie pokochali jego naturalność, dystans, jak również dynamiczną relację z partnerką sceniczną, Magdaleną Tarnowską. Po zdobyciu Kryształowej Kuli ich popularność eksplodowała, a internetowe profile obojga zaczęły rosnąć w zawrotnym tempie. To właśnie zasięgi okazały się mostem do działań, które dziś komentuje cała branża.
Tuż po wielkim finale programu Bagi zaskoczył widzów decyzją, którą rzadko podejmują zwycięzcy telewizyjnych show. Całą nagrodę finansową — 200 tys. zł — podarował Stowarzyszeniu “Bardziej Kochani”. To organizacja od lat wspierająca osoby z zespołem Downa oraz ich rodziny. W krótkim nagraniu opublikowanym po finale powiedział wprost: “Dzisiaj przekazaliśmy te 200 koła dla ‘Bardziej Kochanych’”. Jego gest odbił się szerokim echem, lecz — jak się okazało — był dopiero początkiem większej historii.
Zestaw z McDonald’s bez konsultacji z gwiazdami
Kilka tygodni później w sieci zaczęły krążyć zdjęcia nowej pozycji w menu McDonald’s. Był to “zestaw nr 9”, składający się z burgera oraz średnich frytek. Szybko zauważono, że nazwa nie jest przypadkowa — w “Tańcu z gwiazdami” Bagi i Magda występowali z numerem 9. Cena zestawu również była symboliczna i wynosiła 9 zł.
Para nie ukrywała, że nikt nie pytał ich o zgodę na wykorzystanie numeru. O wszystkim dowiedzieli się od widzów, którzy zaczęli oznaczać ich na zdjęciach i filmach z restauracji. Zamiast jednak reagować krytycznie, postanowili obrócić tę sytuację w coś zdecydowanie większego.
Wykorzystali zasięgi, by rzucić wyzwanie McDonald’s
Na swoim profilu opowiedzieli, jak wyglądał początek całej akcji. W nagraniu wyjaśnili:
“Widzowie, jak pewnie wiecie, McDonald’s jakiś czas temu wypuścił ‘zestaw pary nr 9’. Od początku nic o tym nie wiedzieliśmy, ale chcieliśmy zrobić coś dobrego. Dlatego, gdy pierwszy raz przetestowaliśmy ‘zestaw nr 9’ McDonald’s, rzuciliśmy im wyzwanie, aby z tej okazji przeznaczyć pieniądze na wybrany przez nich cel charytatywny”.
Ich propozycja szybko dotarła do marki. Ku zaskoczeniu fanów McDonald’s nie tylko zareagował, ale zaproponował wspólny charytatywny gest. To otworzyło drogę do jednej z największych jednorazowych donacji, jaką widzowie kojarzą z młodymi gwiazdami polskiego show-biznesu.
Kolejny ogromny czek dla “Bardziej Kochanych”
Kilka dni później Bagi i Magdalena Tarnowska pojawili się w nowym nagraniu, które przyciągnęło uwagę internautów. Razem z przedstawicielami McDonald’s pokazali ogromny czek opiewający na 300 tys. zł. Cała kwota trafiła ponownie do Stowarzyszenia “Bardziej Kochani”.
W materiale para powiedziała:
“McDonald’s się do nas odezwał i wspólnie podjęliśmy decyzję, że będzie to po raz kolejny wsparcie dla osób z Zespołem Downa, dlatego wspólnie z McDonald’s przekazujemy 300 tys. zł na Stowarzyszenie ‘Bardziej Kochani’”.
Do nagrania dołączono ujęcia z realizacji akcji, a internauci mogli zobaczyć, jak powstawał projekt oraz jak wyglądało przekazanie symbolicznego czeku.
Bagi nie krył emocji
Na swoim Instagramie uczestnik programu przyznał, że ta inicjatywa to dla niego wyjątkowy moment. W opisie do filmu napisał:
“Nie wiem nawet co napisać, mega się cieszymy… Chyba głównie dlatego, że te ogromne zasięgi, które ostatnio mamy możemy wykorzystywać w taki, a nie inny sposób. Dziękujemy”.
To krótkie oświadczenie szybko zdobyło setki komentarzy, w których obserwatorzy nie szczędzili mu podziwu.
Fani zasypali ich komplementami
Pod najnowszym nagraniem pojawiła się lawina pozytywnych reakcji. Najczęściej powtarzały się opinie:
“Więcej takich młodych, zdrowomyślących osób i świat sam stanie się lepszy. Brawa dla ciebie dobry człowieku”,
“Duma! Jesteście niesamowici!”,
“Popularna osoba, która jest na odpowiednim miejscu”,
“To jest po prostu niewyobrażalnie piękne. Macie moc. Bagi i Madzia”,
“Jesteście wielcy, serio. Nie dajcie sobie wmówić nic co złe, bo robicie tak piękne rzeczy, których 3/4 ludzi nie potrafiłoby zrobić”.
Internauci podkreślają, że rzadko spotyka się młodych twórców internetowych, którzy tak konsekwentnie wykorzystują ogromny zasięg do działań społecznych.
W polskim show-biznesie niewiele sytuacji wywołuje aż tak szerokie emocje. Tym razem publiczność zobaczyła, jak z komercyjnej akcji można stworzyć charytatywny projekt o realnym wpływie. Bagi i Magdalena Tarnowska udowodnili, że popularność może służyć czemuś znacznie większemu niż tylko internetowe statystyki.
Zobacz też:
- Bagi wraca na ekrany i zaskakuje w hicie Polsatu! Widzowie nie dowierzają
- Tak mieszka Bagi. Dom Mikołaja Bagińskiego to prawdziwy PAŁAC! Luksus bije po oczach