Po wyprzedanym wiosennym koncercie w warszawskiej Progresji, Agnes Obel powraca na dwa kolejne występy: 27 sierpnia w gdańskim Starym Maneżu oraz 28 sierpnia w warszawskim Palladium.
Agnes Obel, wielokrotnie nagradzana duńska artystka, debiutowała w 2010 roku krążkiem „Philharmonics”, który okazał się sukcesem na miarę platyny. Kolejne albumy – „Aventine” i „Citizen Of Glass” zyskały jeszcze większe uznanie. Świetnie przyjęte przez publiczność płyty oraz obecność kompozycji Agnes w wielu hitowych serialach („Dark”, „Euforia”, „Wielkie kłamstewka”, „Reign”) przyniosły artystce popularność na całym świecie.
▸ Musisz to zobaczyć: Rihanna kusi w walentynkowej bieliźnie! PIKANTNE zdjęcia
Uwielbiana przez polską publiczność Agnes Obel powraca z nową płytą „Myopia”, której premiera odbędzie się 21 lutego. Jak mówi sama artystka praca nad albumem wymagała od niej totalnego skupienia i odseparowania od świata zewnętrznego. Podkreśla, że kompozycje są wynikiem próby uporania się z przeszłością oraz chęci powrotu do korzeni. Jedno jest pewne – na nowym krążku z pewnością znajdziemy wspaniałe kompozycje przepełnione emocjami, za które tak bardzo doceniamy artystkę.
– „Myopia” to album o zaufaniu i wątpliwościach. Czy ufasz sobie? Czy możesz polegać na własnych osądach? Czy wierzysz, że robisz właściwe rzeczy? Czy potrafisz zaufać swojemu instynktowi i temu, co czujesz? A może twoje uczucia są wypaczone? – wyznała Agnes Obel.
Od prawie dekady Agnes Obel jest jedną z najbardziej niezależnych i oryginalnych artystek współczesnej sceny muzycznej. Obecnie powraca z nową muzyką. Pierwszym singlem zapowiadającym długo oczekiwany nowy album „Myopia” jest „Island Of Doom. Krążek ukaże się 21 lutego 2020 r. Macierzystą wytwórnia artystki to Deutsche Grammophon oraz Blue Note.
Zgodnie z zasadami, którymi kierowała się przy poprzednich albumach („Philharmonics”, „Aventine” i „Citizen Of Glass”), Agnes Obel stworzyła nowy album całkowicie samodzielnie w swoim berlińskim domowym studiu; w izolacji od jakichkolwiek wpływów z zewnątrz, które mogłyby rozproszyć jej uwagę w procesie pisania, nagrywania i miksowania utworów. – „Albumy, nad którymi pracowałam, wymagały zbudowania pewnego rodzaju bańki, w której dzieje się wszystko, co jest związane z danym projektem – mówi Obel. – Dla mnie produkcja jest zawsze spleciona z tekstem i historią, która się za nim kryje (…) Muszę stworzyć własną „krótkowzroczność” (myopia) do wykreowania własnej muzyki.
▸ Przeczytaj również: Selena Gomez w alternatywnej wersji o rozstaniu z Justinem Bieberem
Artystka eksperymentowała z technikami przetwarzania nagrań, zniekształcania wokali, smyczków, fortepianu czy czelesty, znajdując sposoby na stopienie tych elementów, aby stały się jednością i aby można było poczuć dokładnie to, przy czym pracowała w domu podczas nagrywania.
Chociaż muzyka Obel często odbierana jest jako rodzaj dystopijnego monologu, który dotyczy współczesnego świata, to jednak zawartość „Island Of Doom” jest o wiele bardziej osobista. Artystka wyjaśnia: – Z mojego doświadczenia wynika, że kiedy umiera nam ktoś bliski, po prostu nie możemy pojąć, że już nigdy nie będzie można z nim porozmawiać ani w jakiś sposób do niego dotrzeć. Pod wieloma względami wciąż dla nas żyje, ponieważ w naszej świadomości nic się nie zmieniło, wciąż wszyscy tam są.
Sprzedaż biletów na oba koncerty: Gdańsk, Stary Maneż (27.08) oraz Warszawa, Palladium (28.08) startuje 15 stycznia godzinie 10:00 na eBilet.pl, Going. i GoOut.
Posłuchaj singla promującego nowy album Agnes Obel: