Goya – “Widoki” Track by Track!

0

Na najnowszym albumie zespołu Goya „Widoki” znajduje się 11 fantastycznych utworów.

Magda Wójcik opowiada o każdym z nich w specjalnym filmie, który znajdziecie poniżej. Najnowsza płyta zespołu Goya zatytułowana „Widoki” prezentuje różne odsłony kobiecych przemyśleń związanych z relacjami damsko – męskimi.

Teksty Magdy Wójcik połączone z klawiszowo – gitarowymi dźwiękami tworzą spójną, dopracowaną całość. Album jest fuzją klasycznych instrumentów z nowoczesnymi brzmieniami instrumentów klawiszowych i perkusji.

Niezmiennym atutem płyty pozostają melodyjne kompozycje, które w połączeniu z głosem Magdy stanowią jeden z najważniejszych elementów twórczości zespołu. Jak twierdzi zespół, półtoraroczny okres, w którym powstawała płyta, dał im możliwość dopracowania materiału w najdrobniejszych szczegółach.

Na albumie “Widoki” słychać więcej przestrzeni w muzyce, zawartej zarówno w brzmieniu wokalu, jak i w warstwie instrumentalnej.

Dla członków zespołu ta płyta jest swego rodzaju świadomym powrotem do wypracowanego przez wiele lat wspólnego grania własnego brzmienia i stylu.

Singlem promującym album jest utwór „Najlepsze czeka nas”. Do piosenki powstał teledysk w reżyserii Michała Brauma.

POSŁUCHAJ
GOYA – WIDOKI: TRACK BY TRACK

Magda Umer prezentuje drugi singiel z płyty “Duety…”

0

Nowa kompozycja promująca najnowszy album Magdy Umer to „Czas rozpalić piec”, zaśpiewana w duecie z Januszem Stroblem.

Jedna z moich najukochańszych piosenek – mówi artystka. Magda Umer wspomina kiedy usłyszała ten utwór po raz pierwszy: Pamiętam jakie wrażenie na mnie młodziutkiej zrobiło wykonanie Łucji Prus i Janusza Strobla.

Potem zachwyciłam się wersją Ani Jopek, chociaż brakowało mi trochę męskiego głosu. Janusz (Strobel – przyp.) powiedział mi teraz w studio, że Jan Wołek dopisał te słowa do istniejącej już, genialnej muzyki Włodka Nahornego. Usłyszał w niej po prostu to wszystko, co opisał i to jest mistrzostwo świata! A sam Janusz występuje tu aż w trzech rolach – wokalisty, gitarzysty i aranżera!

Na najnowszym albumie Umer pt. „Duety – Tak młodo jak teraz…”, którego premiera miała miejsce 30 października, pojawili się goście, którzy od lat tworzą absolutną elitę polskiej sceny. W duetach z artystką zaśpiewali: Krystyna Janda, Piotr Fronczewski, Janusz Gajos, Piotr Machalica, Maciej Stuhr, Anna Maria Jopek, Stanisław Sojka, Wojciech Waglewski, Grzegorz Turnau, Artur Andrus, Janusz Strobel, Jacek Kleyff, Wojciech Mann oraz Jeremi Przybora.

Podobnie jak z „Czas rozpalić piec” oraz pierwszym singlem „Pa!Role” (z Januszem Gajosem), usłyszymy na płycie piosenki które są dla Magdy Umer bardzo ważne „bo czyniły moje życie piękniejszym” – mówi autorka najważniejszego albumu tej jesieni. „A pierwszymi wykonawcami tych piosenek byli miedzy innymi: Mieczysław Fogg, Seweryn Krajewski, Łucja Prus i Andrzej Zieliński, zespół Mazowsze, Kalina Jędrusik i Mieczysław Czechowicz. Kłaniam się nisko. Im i Twórcom tych piosenek.”

Nowe, przepiękne aranżacje w jakich usłyszymy znane już utwory, opierają się na bossa nova, tangu czy nawet piosence francuskiej. Całości dopełnia klasyczny skład, dobrego jazzowego combo w składzie: perkusja, kontrabas i fortepian, wspomagany przez gitarę, skrzypce i instrumenty dęte.

POSŁUCHAJ SINGLA
MAGDA UMER – CZAS ROZPALIĆ PIEC

Natalia Kukulska – posłuchaj nowego singla “My”

0

Na oficjalnym kanale Natalii Kukulskiej w serwisie Youtube odsłuchać można wersję radio edit utworu “My”, pochodzącego z albumu “Ósmy Plan”.

Nad nowym w pełni autorskim albumem wokalistka pracowała wraz z mężem – Michałem Dąbrówką. W tym duecie stworzyli kompozycje, do których Natalia napisała teksty.

Za produkcję albumu odpowiedzialny jest Michał Dąbrówka a za miksy Marcin Bors. Para zafascynowana elektroniczną sceną muzyczną, sięgnęła po bardzo śmiałe rozwiązania, nietypowe dla pop’u.

Ósmy Plan to muzyka elektroniczna przepełniona brzmieniem analogowych syntezatorów, często połączonych z brudnym brzmieniem perkusji.

Przypomnijmy, że Ósmy Plan, ósma studyjna płyta w “dorosłym” dorobku Natalii Kukulskiej, ukazała się nakładem Warner Music Poland w lutym 2015 roku.

Album składa się z dwóch krążków. Studyjnego, z którego pochodzą single “Pióropusz”, “Na Koniec Świata” i Miau”.

Druga płyta “Live in Alvernia Studios” to akustyczne wersje utworów stworzone we współpracy z jazzowym kwartetem smyczkowym Atom String Quartet.

POSŁUCHAJ SINGLA
NATALIA KUKULSKA – MY

Clicks zapowiadają nowy album!

22 stycznia trafi do polskich sklepów muzycznych debiutancki album łódzko-krakowskiego trio Clicks zatytułowany „Glitch Machine” (wydawca: Dependent Records, polski dystrybutor: Mystic Productions).

Clicks – Glitch Machine wynurza się na horyzoncie. Grupa Clicks powstała w 2007 roku. W końcu zespół trafił pod skrzydła wytwórni Dependent Records. Clicks z pewnością będzie powiewem świeżości na scenie electro.

Po niekończących się sesjach nagraniowych polskie trio, które bywa porównywane z Daft Punk, Nitzer Ebb czy Anthonym Rotherem, jest gotowe do wystrzału z wszystkich dział.

Glitch – elektroniczne zakłócenie, zły impuls bądź błąd w matrycy, przewracający pracę systemu do góry nogami – to jest dokładnie to, co Clicks zrobi ze sceną, gdy „Glitch Machine” wyśle elektryczne impulsy do Twojego mózgu i spowoduje przyjemny masaż kory przed-czołowej.

Clicks są na tyle przekonujący, że wytwórnia Dependent postanowiła wzbogacić nakład o limitowaną wersję 200 sztuk, z dodatkowym singlem i czterema pocztówkami. „The Ultimate Glitch Machine” zostanie szybko wyprzedane. Rzadko się zdarza, żeby od odkrycia zespołu do podpisania kontraktu minęło tyle czasu – tak jak to miało miejsce w przypadku Clicks. Trio pracowało nad debiutanckim albumem „Glitch Machine” trzy lata.

Wcześniej udostępnili kilka utworów i remiksów na różnych undergroundowych składankach. Na „Glitch Machine” warto było jednak czekać. Zespół stworzył oryginalne dzieło, pełne nowoczesnych brzmień i minimalistycznej nonszalancji. Płyta jest hybrydą tradycyjnego EBM, electroclash’u i szczypty ponadczasowej muzyki klubowej. Nitzer Ebb, Daft Punk czy Anthony Rother mogą służyć do opisania stylistycznej ścieżki Clicks.

Za nazwą Clicks stoi trzech muzyków: kr-lik (wokal, syntezatory, programowanie) czyli twórca electro-industrialnego Controlled Collapse, TomTylor (syntezatory) – animator krakowskiej sceny electro / industrial i Łukasz Klaus (perkusja) znany również z Cool Kids of Death czy Girl & Nervous Guy. Mimo iż każdy z nich związany jest z innymi projektami, to zgadzają się co do kierunku muzycznego obranego przez Clicks.

Tytuł „Glitch Machine” idealnie odwzorowuje to, co znajdziemy na płycie – balansuje ona bowiem między doskonałością, improwizacją i cyfrową lekkomyślnością.

Clicks jest swego rodzaju ambitnym prztyczkiem w nos, zakłóceniem dla sceny dark electro. Dzięki takim projektom ta scena jest w ogóle znośna. Za to możemy podziękować Clicks.

POSŁUCHAJ SINGLA
CLICKS – YOU’RE HERE TO STAY

Ferry Corsten – trzecia odsłona projektu “Hello World”

0

Prezentujemy trzecią, ostatnią EP’kę zapowiadającą nowy, studyjny materiał popularnego reprezentanta sceny trance, Ferry’ego Corstena.

Kolejnym etapem będzie już wydanie całego albumu, którego premiera planowana jest na pierwszą połowę 2016 roku. Rok 2015 jest dla słynnego, holenderskiego DJ’a i producenta Ferry’ego Corstena, niezwykle ważny i pracowity. Ostatnie miesiące upłynęły pod znakiem projektu zatytułowanego „Hello World”, który zwiastuje kolejny, piąty w karierze autorski album. Nowy materiał, podzielony został na kilka części. Serię trzech ekskluzywnych EP’ek, pełnych nowości, singli promujących oraz specjalnych miksów, a także pełnowymiarowy longplay, podsumowujący całe muzyczne przedsięwzięcie.

Ferry Corsten, to jedna z najważniejszych postaci na scenie klubowej. Od lat związany z muzyką trance, należy do jej głównych prekursorów i promotorów. Na swoim koncie ma wiele ponadczasowych produkcji i remiksów, mnóstwo nagród i wyróżnień, a od 2005 roku prowadzi świetnie prosperujący label pod nazwą Flashover Recordings.

Oto „Hello World – EP, Pt. 3”, czyli ostatnia EP’ka, wieńcząca 12 miesięcy przygotowań do wydania nowego albumu. Usłyszycie tu zarówno trzeci, oficjalny singiel jak i kolejne, nigdzie niepublikowane utwory tego bardzo cenionego artysty. Tytuł dostępny jest cyfrowo oraz w specjalnej wersji fizycznej.

Redakcja – “Polskie piekło” – teledysk promujący nową płytę!

0

Zobacz pierwszy teledysk promujący nową płytę grupy Redakcja – “Polskie piekło”

“Zżera mnie dżuma” to kultowa piosenka, wykonywana w latach 85-87 przez Absurd, punkowy zespół Darka Duszy, założony po jego odejściu ze Śmierci Klinicznej.

Piosenka trafiła na jedyny singiel winylowy Absurdu, który wydał Tonpress (S-649). Piosenka gościła na listach Programu III Polskiego Radia i Rozgłośni Harcerskiej. Po latach Darek Dusza nagrał “Dżumę” z założonym przez siebie w 2011 r. zespołem Redakcja. Piosenka trafi na nowy album Redakcji, który będzie mięc premiere 29 stycznia 2016 roku w wydawnictwie Lou&Rocked Boys.

W klipie wykorzystano materiały archiwalne z filmów “This is your police department” (Producer: Handy Organisation) “Cancer” (Producer: Encyclopedia Britannica Films). Redakcję założył gitarzysta i tekściarz Darek Dusza, legendarna postać polskiej muzyki punkowej i niezależnej. W latach osiemdziesiątych Darek stworzył Śmierć Kliniczną, jeden z najważniejszych zespołów polskiej sceny niezależnej.

Grupa ta łączyła w oryginalny sposób punk rocka z reggae i punk jazzem. Następną kultową kapelą Darka był Absurd. Darek jest również znanym tekściarzem, m.in.autorem piosenek grupy Shakin` Dudi. Do współpracy w Redakcji Darek zaprosił wokalistę Adama Antosiewicza, Bartka Stuchlika i Łukasza Walczaka. W kwietniu 2011 roku ukazał się debiutancki album zespołu zatytułowany “Horrroskop” (Jimmy Jazz Records).

Zespół od tego czasu regularnie koncertuje, prezentując żywiołową mieszankę punk rocka, rock`n`rolla i garażowych brzmień z lat sześćdziesiątych. W repertuarze koncertowym zespołu znalazły sie też legendarne utwory Śmierci Klinicznej i Absurdu. W pażdzierniku 2012 r ukazał się nowy album Redakcji “Cyfrowe Średniowiecze”.

Na nową płytę trafiło 13 premierowych piosenek i dwa utwory Absurdu (dawnego zespołu Darka z lat osiemdziesiątych). Zespół, oprócz serii koncertów w renomowanych klubach, wystąpił m.in. na Festiwalu Ryśka Riedla, na trzech edycjach Festiwalu Rock na Bagnie, na Industriadzie. Obecnie zespół przygotowuje trzeci studyjny album pod tytułem “Polskie piekło”.

ZOBACZ TELEDYSK
REDAKCJA – ZŻERA MNIE DŻUMA

Sylwia Lipka – debiutancki teledysk gwiazdy polskiego Disney Channel

0

W piątek odbyła się premiera długo wyczekiwanego przez fanów teledysku do singla Sylwii Lipki!

Sylwia Lipka to młoda aktorki piosenkarka, która ma na swoim koncie liczne wyróżnienia w konkursach wokalnych oraz występy w teatrach muzycznych. Od 2014 roku jest gwiazdą stacji telewizyjnej Disney Channel Polska.

Młoda gwiazda występuje w programie “I Love Violetta!” oraz prowadzi liczne akcje dla młodzieżowej telewizji. W 2015 roku dołączyła do projektu Young Stars, mającego na celu promowanie uzdolnionej wokalnie młodzieży w kraju.

Debiutancki teledysk Sylwii Lipki powstał do jej singla “Masz To Coś”. Przebojowy utwór, to pełna młodzieńczej radości kompozycja, która swoim tekstem motywuje do działania i spełnienia marzeń.

Teledysk przedstawia młodych ludzi, którzy są przepełnieni pozytywną energią. Stylistyka nawiązuje do wideoklipów tworzonych przez najpopularniejszych idoli nastolatków na świecie. Kolory, taniec i klimat Disneya sprawiają, że liczba fanów Sylwii rośnie każdego dnia!

ZOBACZ TELEDYSK
SYLWIA LIPKA – MASZ TO COŚ

Sarsa w zmysłowym teledysku!

0

Do piosenki “Zapomnij mi” powstał kolejny teledysk, promujący debiutancką płytę Sarsy, o takim samym tytule jak kompozycja.

Klip to niestandardowe i bardzo artystyczne dzieło. Za reżyserię teledysku odpowiada Alan Kepski.

Do powstania ilustracji do piosenki “Zapomnij mi”, wykorzystano technikę tak zwanego greenboksu (czyli wykorzystującej zielony kolor tła do podłożenia innego obrazu w miejsce zielonego obszaru) w nowej, nietypowej odsłonie.

Zielony kolor użyto w makijażu Sarsy, w stylizacji, czy w falującej tafli wody.

Artystka, już tradycyjnie, pokazuje w filmiku nowe formy swoich charakterystycznych rogów z włosów. Dzięki ciekawemu zastosowaniu efektów, wszystkie elementy klipu “Zapomnij mi” tworzą z muzyką, sensualną i emocjonalną całość.

Warto dodać, że piosenkę “Zapomnij mi” napisała sama Sarsa. Utwór i teledysk zapowiadają reedycję debiutanckiego albumu artystki.

“Zapomnij mi” (Deluxe Edition) będzie bogatsza od wydania oryginalnego o remiksy utworów “Naucz mnie” (Tropical Summer Mix) Radio Edit oraz “Indiana” (TYP remix). A także o niepublikowane wcześniej zdjęcia Sarsy w booklecie i szablon „RAH”. Premiera 4 grudnia 2015.

ZOBACZ TELEDYSK
SARSA – ZAPOMNIJ MI

Britney Spears

0

Przyszła na świat 2 grudnia 1981 roku w Kentwood, w stanie Luizjana. Pierwszy publiczny występ miała za sobą już w czwarte urodziny – pojawiła się wtedy w lokalnej telewizji. Profesjonalną karierę rozpoczęła 5 lat później kiedy to zgłosiła się do eliminacji do “Klubu Myszki Miki”, popularnego programu dla dzieci.
Do programu się nie dostała, bo była za młoda, ale talent młodej artystki dostrzegł jeden z jurorów, który pomógł jej rodzicom znaleźć agenta w Nowym Jorku i zapisać dziewczynkę do ekskluzywnej Broadwayowskiej szkoły tańca.

Wielka kariera rozpoczęła się jednak na dobre w 1999 roku, kiedy to cały świat usłyszał jej singiel “…Baby One More Time”. Piosenka znalazła się na szczycie amerykańskiej listy przebojów.

Druga płyta, “Ooops! …I did it again”, znalazła ponad 16,5 mln nabywców. W 2001 roku na swym trzecim albumie Britney postanowiła trochę eksperymentować. Płytę promował singiel “I’m A Slave 4 U”, który miał pokazać nową muzyczną drogę, jaką wybrała sobie nastoletnia wokalistka. Sama zresztą przyznawała, że przed nagraniem albumu zdecydowała się na zmianę stylu, gdyż bardzo zależało jej na urozmaiceniu swojego artystycznego wizerunku.

Studyjny longplay Britney, zatytułowany “In The Zone” ukazał się 18 listopada 2003 roku. Warto wspomnieć, że w nagraniu albumu wokalistce pomógł mało znany duet producencki Ying Yang Twins, a współpraca z gwiazdą może być dla nich furtką do prawdziwej kariery. Płytę “In The Zone” promował singiel z nagranym wspólnie z Madonną utworem “Me Against The Music”.

Natomiast rok później, w listopadzie 2004, wokalistka wydała zbiór swoich osiemnastu największych przebojów. Kompilacja “Greatest Hits: My Prerogative” zawiera wszystkie dobrze znane hity Britney, takie jak: “…Baby One More Time”, “Oops!…I Did It Again”, “I’m A Slave 4 U” czy też “Toxic”. Płytę promował premierowy utwór “My Prerogative” (nowa wersja przeboju Bobby’ego Browna). Utwór wyprodukowany został przez ekipę Bloodshy i Avant, odpowiedzialną za brzmienie “Toxic”. Dodatkową atrakcją wydawnictwa jest zamykające album, niepublikowane wcześniej nagranie “Do Somethin'”. Pierwszy nakład płyty zawiera dodatkowo płytę CD z tanecznymi remiksami piosenek Britney.

30 sierpnia 2007 roku amerykańskie stacje radiowe wyemitowały singel “Gimme More” – zwiastował on nadchodzący album “Blackout”. 9 września wystąpiła na gali MTV Video Music Awards 2007. Występ na tej gali miał być powrotem Britney na scenę i wzbudził ogromne zainteresowanie, przez co oglądalność gali była największa w jej historii – ponad 7 milionów widzów. 30 października 2007 roku Jive Records wydał piąty studyjny album Britney Spears – “Blackout”. Krążek pomimo braku promocji sprzedał się w ponad trzech milionach egzemplarzy (stan na 2008 rok).

Prace nad szóstym studyjnym albumem Britney rozpoczęła w marcu, pół roku po wydaniu poprzedniego krążka. 7 września 2008 roku wygrała trzy statuetki MTV Video Music Awards w kategoriach: “Najlepszy żeński wideoklip”, “Najlepszy wideoklip pop”oraz w najważniejszej kategorii “Najlepszy wideoklip roku” za teledysk do piosenki “Piece of Me”. Ten spektakularny triumf często określany jest jako wielki powrót Spears do show-biznesu.

15 września wytwórnia Jive zapowiedziała, że szósty studyjny album piosenkarki będzie nosił nazwę “Circus”. 26 września odbyła się premiera singla “Womanizer”. 2 grudnia 2008 roku odbyła się premiera szóstego studyjnego albumu “Circus”, który w pierwszym tygodniu w samych Stanach Zjednoczonych rozszedł się w nakładzie 505 tys. kopii, dzięki czemu płyta zadebiutowała na 1. miejscu na Billboard 200. 3 marca 2009 r. rozpoczęła się trasa koncertowa The Circus Starring: Britney Spears. Objęła ona 97 występów na terenie Stanów Zjednoczonych, Kanady, Europy oraz Australii.

Prace nad siódmym studyjnym albumem pt. “Femme Fatale” rozpoczęły się jeszcze w trakcie trwania promocji poprzedniego albumu “Circus”. Podczas europejskiej części trasy The Circus Starring: Britney Spears latem 2009 roku, artystka zawitała do studia nagraniowego w Szwecji, gdzie nagrała 4 utwory (“3”, który możemy znaleźć na płycie “The Singles Collection” oraz “Criminal”, “Up’n Down” i “He About To Lose Me”, które znajdują się na płycie Femme Fatale). Początkowo, według pomysłu Britney, płyta miała posiadać brzmienie pop-rockowe. Britney nagrała płytę w owej wersji, chciano ją wydać w sierpniu 2010 roku, jednakże wytwórnia płytowa Jive Records nie wyraziła zgody na wydanie płyty w owej formie. Britney musiała zawitać do studia ponownie, aby nagrać płytę zgodną z wizją wytwórni. Nad jej ostatecznym brzmieniem pracowali m.in. Dr. Luke, Max Martin, The Outsyders oraz Xenomania.

Album “Femme Fatale” miał swoją premierę 29 marca 2011 roku. W kwietniu 2011 roku Britney nagrała wraz z Rihanną remix piosenki “S&M”, który zdobył szczyt listy Billboard Hot 100, będąc tym samym piątym “numerem jeden” artystki w Stanach Zjednoczonych.

Oficjalna strona:
http://www.britneyspears.com

OZD – premiera drugiego singla “All Right”

0

Świeże, oryginalne brzmienie i doskonała jakość wykonania – OZD “All Right”, najnowszy singel Łukasza Drozda.

Znany również jako OZD, producent, kompozytor, aranżer, sound-designer, pracuje właśnie nad albumem, ” All Right”, to jego zapowiedź.
Sam muzyk, mówi o sobie – Jestem muzykiem od zawsze. Nigdy nie robiłem nic innego. Po latach współpracy z bardzo wieloma artystami z Polski i z zagranic, w końcu zdecydowałem się na wydanie własnej płyty.

“All Right” to drugi (po “Feelings”) singel OZD, powstał on we współpracy z amerykańskim wokalistą, Brianem Fentress’em. Na albumie, pojawi się również wiele innych, uzdolnionych wokalistów, między innymi, Kasia Malenda – półfinalistka szóstej edycji “The Voice of Poland”. Płyta, poprzedzona będzie EP’ką, która zostanie wydana jeszcze w tym roku.

Na każdym z wydawnictw, znajdą się utwory o różnorodnej stylistyce, z lekką melodią, dobrym brzmieniem i pozytywną erengią, ale też, z wyraźnym wpływem złotych czasów alternatywnej muzyki klubowej lat 90.

ZOBACZ TELEDYSK
OZD – ALL RIGHT

Bajm – premiera najnowszej płyty “Live – Akustycznie”

0

Dziś premiera najnowszej płyty zespołu Bajm „Live – Akustycznie” (Fonografika).

To wyjątkowe wydawnictwo w karierze zespołu. Po raz pierwszy Fani otrzymają koncertowe DVD w pakiecie z płytą CD.

Koncert zespołu Bajm zarejestrowany na DVD odbył się we wrześniu tego roku w studiu TVP Lublin.

Miał wyjątkowy charakter, niecodzienny dla zespołu, który zazwyczaj przyciąga tysiące ludzi na koncertach halowych i plenerowych.

Tym razem Bajm zdecydował się na bardzo kameralne wydarzenie, dla nieco ponad 200 osób. Wśród gości znaleźli się rodzina i przyjaciele zespołu.

Bajm
fot. materiały prasowe (c) Wszelkie prawa zastrzeżone

Artyści zaprezentowali swoje największe przeboje w nowych, akustycznych aranżacjach. Wśród nich zabrzmiały między innymi „Piechotą do lata”, „Dwa serca, dwa smutki”, „Lola, Lola” i inne.

Oprócz płyty DVD, fani otrzymają płytę audio, na której zarejestrowano największe przeboje z trasy koncertowej zespołu.

Płyta doskonale oddaje niesamowitą atmosferę i emocje, jakie towarzyszą koncertom na żywo jednego z najpopularniejszych polskich zespołów.

Bajm
Live Akustycznie

Lista utworów – Bajm Live Akustycznie:

CD
1. Płomień z nieba
2. Noc po ciężkim dniu
3. Lola, Lola
4. Siedzę i myślę
5. Taka Warszawa
6. Jezioro szczęścia
7. Żal mi tamtych nocy i dni
8. Biały stół
9. Dwa serca, dwa smutki
10. Być z Tobą
11. Ja
DVD
1. Płomień z nieba
2. Noc po ciężkim dniu
3. Lola, Lola
4. Siedzę i myślę
5. Taka Warszawa
6. Jezioro szczęścia
7. Żal mi tamtych nocy i dni
8. Belle ami
9. Teraz płynę
10. Dwa serca dwa smutki
11. Być z Tobą
12. Biały stół
13. Piechotą do lata
14. Kamienny las
15. Plama na ścianie
16. Ja

Płyty do nabycia w dobrych sklepach muzycznych i na stronie Fonografika.

ZOBACZ FRAGMENTY
BAJM LIVE AKUSTYCZNIE

Ted Nemeth – jak powstała płyta “Ostatni Krzyk Mody”?!

0

Równo tydzień temu swoją premierę miała debiutancka płyta zespołu Ted Nemeth „Ostatni Krzyk Mody”. Płyta została wydana nakładem S.P. Records.

Album Ted Nemeth od samego początku zbiera bardzo pozytywne recenzje i jest bardzo dobrze odbierany. Poprosiliśmy frontmana grupy, aby opowiedział nam o tym, jak powstawała płyta „Ostatni Krzyk Mody”.

Ted Nemeth
fot. materiały prasowe (c) Wszelkie prawa zastrzeżone

Patryk Pietrzak: „Płyta „Ostatni Krzyk Mody” powstawała w sumie około 13 dni. Tyle zajęło nam zarejestrowanie materiału w studio. Ciekawostką jest, że na dobrą sprawę zakończyliśmy ten proces dzień przed sylwestrem zeszłego roku. Sam proces nagrywania był dla nas niezwykle intensywnym i ciekawym doświadczeniem.

Myślę, że możemy śmiało powiedzieć, że byliśmy bardzo dobrze
przygotowani. Wiedzieliśmy, z wcześniejszych doświadczeń, że studio uświadamia nam nasze braki warsztatowe, więc poświęciliśmy dużo czasu na przygotowanie formy i aranżu numerów. Nie znaczy to jednak, że nie pozwalaliśmy sobie na wariacje na ten temat w trakcie pracy.

Tutaj trzeba przywołać postać Pawła Cieślaka, swoistego mistrza ceremonii rezydującego w Hasselhoff Studio. Nie można ukrywać, że to dzięki niemu proces realizacji był tak przyjemny i twórczy. Nie znam innego producenta, który pomyłki i przypadki w procesie nagrywania uznaje za lepsze niż przemyślane i wytrenowane pomysły, katowane z metronomem i niezwykłą gimnastyką rąk. Nie zliczę sytuacji, w których po „krzywym” wykonaniu jednej z partii przez któregoś z nas, usłyszałem krzyk Pawła „Zostaje” albo „to fajne właśnie”.

Na sugestie „Ale to trochę nierówno” bądź „niedokładnie zagrałem” i „nie ten dźwięk”, słyszałem odpowiedź „Słuchaj, za 20 lat wszyscy będą pamiętać właśnie ten błąd” lub „Nie, Nie, to pasuje”. Cały proces powodował że nie skupialiśmy się na najmniej ulubionej czynności czyli „równo z klikiem”, a na samym procesie tworzenia. Każdy z zespołu miał silne poczucie w procesie „tu i teraz”, przestawialiśmy, skracaliśmy, zmienialiśmy partie właściwie wszystkich instrumentów, jeżeli czuliśmy że jest taka potrzeba.

W całym procesie uczestniczyliśmy (na zmianę, śpiąc na podłodze w reżyserce). Myślę, że śmiało można powiedzieć o wspólnej, kreatywnej pracy na rzecz tego albumu. Zdarzały się momenty wybuchów i wątpliwości, bo czasem wywracaliśmy utwory do góry nogami. Zdarzały się momenty przepiękne i klimatyczne same w sobie, jak na przykład Ave Maria grane w ducie Paweł (pianino)-Wojtek (altówka).

Dość powiedzieć, że cała przygoda w Hasselhoffie była bardzo rozwijającym doznaniem. Czuliśmy się prowadzeni przez Pawła, uczyliśmy się od niego. Mam wrażenie, że zupełnie inaczej podchodzę do mojego sprzętu po tym doświadczeniu. Zaryzykuję stwierdzenie, że jestem bardziej świadomy.

Pierwszym utworem który nagraliśmy na próbę z Pawłem (po szybkiej zmianie decyzji co do wyboru naszego producenta), był „Płyn do płukania tkanin”.

Nikt z nas nie miał wątpliwości, że chcemy dalej współpracować z nim przy całym albumie. Numer, który wywróciliśmy „do góry nogami” najbardziej to „Richard Bundy”. Po nagraniu sekcji (bas +bębny), coś w tej piosence było za „zwyczajne” i wypadała blado przy reszcie surowych numerów. W ruch poszedł Wojtallowy Korg, aż nie osiągnęliśmy zadowalającego efektu. Nie chcemy zdradzać tajemnic produkcyjnych Pawła. Jest to zupełnie odrębny temat. Mam wrażenie że nagrałby nawet upadającą paczkę papierosów, jeżeli wysłyszałby potencjał w tym dźwięku.

Ta płyta naprawdę jest z garażu. Nie dlatego że my tak mówimy, tylko dlatego, że powstawała w łódzkiej, dwupokojowej piwnicy, a my wyczynialiśmy nagrywając ją przedziwne i nienormalne rzeczy. Perkusja z krzesła? Blachy nagrywane w WC? Proszę bardzo. Z chwilą, kiedy skończyliśmy nagrywać, zakończył się trochę nasz udział. Paweł preferował prace sam na sam z materiałem, w osobnym studio.

Tydzień po tygodniu dostawaliśmy nowe numery i dyskutowaliśmy o nich. Kiedy mieliśmy gotową płytę zdecydowaliśmy się na tour po wytwórniach w Warszawie. Wchodziliśmy jak kowboje ze wsi do każdej z wytwórni i chcieliśmy rozmawiać z tym najważniejszym.

Zdobyliśmy zainteresowanie Sławka Pietrzaka, czego efektem było podpisanie kontraktu z S.P. Records. Proces wydawania samej płyty był jak poród- trwał dokładnie 9 miesięcy.

I było wszystko, co przy porodzie: uderzenia gorąca, awantury, gastrofazy, wahania nastroju, strach o przenoszenie i ostatecznie rozwiązanie. Mogę śmiało powiedzieć, że przez ten czas przesłuchałem te płytę od deski do deski już parę razy.

Wiem, że jesteśmy z niej mega dumni, co nie znaczy, że zamierzamy na tym poprzestać. Jedziemy dalej. To pisałem ja Patryk Pietrzak.”

Płytę Ostatni Krzyk Mody” promują dwa single: „Retrocukiernia” oraz „Umówiony znak”, do których powstały również teledyski.

ZOBACZ TELEDYSK
TED NEMETH – RETROCUKIERNIA

ZOBACZ TELEDYSK
TED NEMETH – UMÓWIONY ZNAK

Ted Nemeth:
Patryk Pietrzak – gitara, głos, teksty
Michał Gibki – gitara, głos
Wojtall Wierzba – gitara basowa, korg, głos
Mateusz Dziworski – perkusja