Efektem ich pracy był, wydany własnym sumptem, konceptowy album “Nexus Artificial”, świetnie przyjęty zarówno przez słuchaczy, jak i recenzentów. Tematyka tekstów oscylowała wokół genezy człowieka, zadając jednocześnie pytanie: czy siła sprawcza, utożsamiana z boską, nie miała w rzeczywistości korzeni pozaziemskich?. Defying promowali ten materiał na żywo, dzieląc scenę, m.in. z Traumą, Disperse, Butterfly Trajectory czy Kat & Roman Kostrzewski.
Po dwóch latach od ukazania się debiutu grupa, ponownie własnymi siłami, wydała EP, zatytułowaną “The Splinter of Light We Misread”, która zawiera ponad 30 minut mrocznego i brudnego postmetalowego grania. Znalazły się na niej cztery utwory, w tym cover „New Dawn Fades” kultowych brytyjskich post-punkowców Joy Division.
Podobnie jak poprzednio, tak i tym razem kwartet zastosował połączenie różnych gatunków ciężkiego grania. Na mini albumie znalazły się zarówno elementy charakterystyczne dla post-oraz progmetalu, jak i sludge’u czy blackmetalowego brudu. Nie zabrakło również elementów ambientowych.
Dodatkowo w nagraniach gościnnie wzięli udział saksofonista Rafał Wawszkiewicz z Merkabah, skrzypek Marcin Drabik z Shannon, trębacz Piotr Ziarek Ziarkiewicz, były wokalista grupy Marcin Bielski oraz ponownie Natalia Szałaj, odpowiedzialna za damskie wokale na poprzednim wydawnictwie Defying.
Album jest dostępny za darmo w wersji elektronicznej oraz w serwisach streamingowych, a także w formie ręcznie wykonanego, 16-stronicowego digibooka. W środku znajdują się prace Beaty Wiśniowskiej, której fotografie również zdobiły wnętrze szaty graficznej „Nexus Artificial”.
POSŁUCHAJ SINGLA
DEFYING – THE SPLINTER OF LIGHT WE MISREAD
R E K L A M A » traktorki ogrodnicze / panele winylowe