Poznaliśmy ostatnich artystów, którzy dołączyli do składu tegorocznego festiwalu Soundrive Fest. W gdańskim klubie B90 wystąpią m.in. Beach Fossils, Nadia Rose, AJ Tracey i Nite Jewel. Impreza odbędzie się w dniach 31 sierpnia – 2 września.
W 2013 roku album “Clash the Truth” Beach Fossils wspiął się na czterdzieste miejsce notowań Independent Albums, ale wbrew prognozom, trio nie poszło za ciosem i wyraźnie obniżyło swoją aktywność.
Przypomnieli o sobie w 2016 roku za sprawą serialu “Vinyl” stworzonego przez Martina Scorsese oraz Micka Jaggera. Lee Renaldo (muzyk Sonic Youth) kompletował wówczas fikcyjną grupę The Nasty Bits na potrzeby fabuły i zamiast angażować aktorów, których trzeba byłoby uczyć scenicznego obycia, zwrócił się właśnie do Beach Fossils.
Wprawdzie liderem tymczasowo został James Jagger (syn Micka), a od zespołu wymagano raczej koncertowych szaleństw niż faktycznej gry na instrumentach, jednak nazwa brooklyńskiej grupy ponownie była na ustach wszystkich fanów muzyki alternatywnej. 2 czerwca 2017 wreszcie doczekaliśmy się premierowego materiału.
Album “Somersault” zachwycił krytyków – według serwisu Pitchfork Dustin Payseur (lider Beach Fossils) opublikował na nim jedne ze swoich najlepszych kompozycji, z kolei w recenzji The Line of Best Fit podkreślano dojrzałość kompozycji przy niezmiennie delikatnym, “sypialnianym” nastroju.
Trzy lata temu Nadia Rose trudziła się przyjmowaniem zakładów w jednym z punktów w południowym Londynie, ale pewnego dnia powiedziała: “Dosyć” i postawiła wszystko na jedną kartę – zrealizowanie życiowego marzenia o tworzeniu muzyki. Ruch nie aż tak absurdalny, jak mogłoby się wydawać.
Rose miała właściwe wzorce rodzinne, chwilę wcześniej w bardzo podobny sposób sukces osiągnął jej kuzyn Stormzy, dzisiaj czołowa postać grime’u.
– Musicie tego posłuchać, ale upewnijcie się, że w pobliżu jest gaśnica – ten album bez dwóch zdań dorównuje swojej nazwie – można przeczytać w recenzji debiutanckiego “Highly Flammable” na portalu Exclaim!.
Kolejne sukcesy spadły na Rose bardzo szybko, zarejestrowała przebojowe “Crank It (Woah!)” z duetem Kideko & George Kwali współpracującym z niemal legendarnym Ministry of Sound, a ostatnio wystąpiła wraz z Carą Delevingne (aktorką znaną z między innymi “Suicide Squad” czy “Valerian i miasto tysiąca planet”) w reklamie kosmetyków Rimmel London.
Wiele wskazuje więc na to, że koncert podczas Soundrive Fest może być jedną z ostatnich okazji, aby zobaczyć Nadię Rosę na żywo w tak kameralnej przestrzeni.
Dzisiaj chyba żaden inny gatunek muzyczny nie kojarzy się z Londynem tak bardzo, jak grime. Są w nim elementy hip-hopu, rave’u, a nawet garażowego, rockowego grania, czyli wszystkiego, czym od lat 70. stolica Anglii nieustannie się żywi. Także na tej młodej scenie musiało jednak dojść do zmiany pokoleniowej, a jednym z jej najciekawszych głosów jest dwudziestotrzyletni AJ Tracey.
Kariera producenta szybko nabrała rozpędu także za oceanem, zwłaszcza dzięki remiksowi utworu “Be Somebody” Clams Casino, przy którym współpracował z A$AP Rockym. Tracey pochodzi z muzycznej rodziny, pierwsze utwory pisał już w wieku sześciu lat, a jego wczesnymi inspiracjami byli raper Nas oraz… Linkin Park.
W 2017 ukaże się jego debiutancki album, a on sam podkreśla, ze to, co dotąd usłyszeliśmy jest “najniżej zawieszoną poprzeczką. Wszystko następne będzie tylko lepsze”.
Najnowszy album Ramony Gonzalez, znanej lepiej jako Nite Jewel, to piękny ukłon w kierunku muzyki lat 90., a najsilniejszą inspiracją są tu czołowe przedstawicielki amerykańskiego R’n’B z tamtego okresu, na przykład Janet Jackson czy Aaliyah.
“Real High” to drugi album Gonzalez w ciągu ostatnich dwóch lat, ale głód artystki jest zrozumiały – wcześniej przez cztery lata wojna z dawną wytwórnią uniemożliwiała jej publikowanie nowych utworów, których nieustannie przybywało i jeżeli wierzyć zapowiedziom, starczy ich jeszcze na dwa kolejne krążki.
Czwarty album Nite Jewel zaraz po premierze został uznany za najciekawszy w jej dorobku przez portale Pitchfork, Drowned in Sound, Mixmag i wiele innych. Magazyn Paste podniósł nawet w kontekście “Real High” temat różnic między muzyką alternatywną a mainstreamem, które coraz częściej nie mają nic wspólnego z samym brzmieniem, a więcej z pozamuzyczną otoczką. Jedno jest pewne, gdyby Gonzalez tworzyła dwadzieścia lat temu, słuchałby jej cały świat.
Ponadto udział potwierdzili: post-hardcorowcy z Belgii, Brutus; hiphopowy twórca z Chicago, Kweku Collinsa; pochodzący z Finlandii K-X-P łączący ezoteryczny space rock z elementami elektroniki; nazywani Nirvaną thrash metalu Oozing Wound; przedstawicielka amerykańskiej sceny niezależnej, Stef Chura; wrocławskie audio-wizualne trio Job Karma; wywodzący się z shoegaze’owej stylistyki The Stargazer Lillie; proponujący syntezetorowe, duszne blladay Better Person czyli Adam Byczkowski oraz bazujący na syntezatorach analogowych i stylu retro-electro-pop Spaceboy.
W ramach festiwalu wystąpią również wcześniej ogłoszeni: Waxahatchee, Sevdaliza, The Picturebooks, Ritualz, Artificial Pleasure, Ralph Kamiński, Shaârghot, So Slow, White Starlite, Pill, Cakes Da Killa, Get Your Gun, Dead, Not Pretty Enough, Rara, Mayatri, Lutownica i A/T/O/S.
Soundrive Fest to jeden z nielicznych polskich festiwali promujących młodą muzykę alternatywną.
Impreza odbywa się w klubie B90, który mieści się w industrialnej przestrzeni Stoczni Gdańskiej. Atrakcją są dwie sceny aranżowane specjalnie na Festiwal w fabrycznych halach W4 i B64.
Bilety:
I Pula karnetów – 70 zł WYPRZEDANA
II Pula karnetów – 80 zł WYPRZEDANA
III Pula karnetów – 90 zł
IV Pula karnetów – 100 zł
Tylko na: Tickets.soundrive.pl.
Przeczytaj również: Salk wyrusza w międzynarodową trasę koncertową
R E K L A M A » zespoły weselne