W Gdyni pojawią się ponadto Kornél Kovács, Król, Bokka, Baasch, Pham, Marcelina, L.Stadt, Muchy, Bluszcz, Sorja Morja, Panieneczki, Czerwone Świnie, Resina, Kasai, Vacos Malcolm i Leon.
Trudno uwierzyć, że będzie to dopiero pierwsza wizyta Noela Gallaghera na Open’erze. Nie udało się z Oasis, uda się wreszcie z jego autorskim projektem, który uformował kilka miesięcy po rozpadzie macierzystego zespołu. Do dziś pod szyldem Noel Gallagher’s High Flying Birds wydał trzy albumy, na których nawiązania do twórczości Oasis są oczywiste – Noel był wszak głównym kompozytorem i gitarzystą zespołu – ale jednocześnie od razu słychać więcej pomysłów, więcej przestrzeni, inne instrumenty i brzmienie.
Miłość fanów przeniosła się z Oasis na nowy zespół, i dzięki temu Noel jest jednym z niewielu muzyków na Wyspach, który nie wie jak to jest, kiedy album jego zespołu nie debiutuje na pierwszym miejscu listy najchętniej kupowanych płyt w Wielkiej Brytanii. Tak było z każdym albumem Oasis, jak i z trzema płytami Birdsów. Ta najnowsza, “Who Built The Moon?”, ukazała się jesienią ubiegłego roku, a artysta promował ją podczas wspólnych koncertów z U2 i The Rolling Stones. Do Polski przyjedzie w ramach festiwalowej trasy obejmującej najważniejsze letnie imprezy w Europie.
Kiedy wpadasz w pułapkę własnego brzmienia, najlepiej przestawić wszystko o 180 stopni. Z takiego założenia wyszedł duet Mount Kimbie i na swoim trzecim albumie “Love What Survives” postawił praktycznie wyłącznie na żywe instrumenty, ograniczając rolę syntetycznej elektroniki do minimum. Przyniosło to znakomity efekt pod postacią jednej z najlepszych płyty 2017 roku i to nie tylko w dziedzinie muzyki tanecznej i jej okolic. Wielu po premierze tego albumu zadawało sobie pytanie, czy Mount Kimbie to jeszcze duet czy, już pełny zespół muzyków. Będziemy mieli okazję sprawdzić to już wkrótce na Open’erze.
Anna, urodzona w Brazylii, rezydująca w Barcelonie, to kolejna z całego szeregu DJ-ek, które bez kompleksów torują sobie drogę do najlepszych światowych klubów. W 2016 roku podczas ceremonii DJ Awards została wybrana najlepszą nową artystką, by w ciągu dwóch lat dotrzeć do klubowego gwiazdozbioru. “Mixmag” o jej stylu napisał “uwodzicielskie, ale mocno uderzające techno”. Anna zamienia w sukces wszystko, czym się zajmuje, niezależnie od tego, czy produkuje utwory dla cenionych wytwórni, remiksuje najlepsze utwory czy porusza parkiety od Barcelony po Los Angeles. Najnowsze wydawnictwa dla Diynamic, Turbo Recordings, Rukus, Kompakt a także remiksy dla takich wykonawców jak Tiga, Audion, Matador, Reboot, wzmacniają należne miejsce Anny w świecie muzyki tanecznej.
Kariera Henry’ego Smithsona znanego lepiej jako Riton (Henry w jezyku francuskim to Riton) w muzyce tanecznej rozpoczęła się jeszcze w latach 90-tych od długich wycieczek na rave’y. Popularność tej muzyki i zmęczenie podróżami skłoniły go do tego, by robić własne imprezy, bliżej rodzinnego Newcastle. Zauważony w jednym z klubów, już jako szef małego labelu Switch, podpisał kontrakt z wytwórnią Fat City Records i w roku 2001 wydał swój długogrający debiut. Od tego czasu nieprzerwanie i jako dj i jako producent dostarcza klubowiczom na całym świecie elektroniki w jej różnych odmianach.
Bilety FINAL CALL dostępne w ALTERSKLEPIE oraz w eBilet.
Sprzedaż od 11.06.2018 do wyczerpania puli biletów:
karnet 4-dniowy – 619 PLN
karnet 4-dniowy + pole namiotowe – 699 PLN
karnet weekendowy (pt, sb) – 419 PLN
karnet weekendowy (pt, sb) + pole namiotowe – 479 PLN
bilety jednodniowe – 259 PLN
▸ Przeczytaj także: Per Gessle z Roxette: Nowy album i koncert w Warszawie!