Joanna Kulig promuje film “Zimna Wojna” w USA. Liczba kin nie jest imponująca bo najnowszy film Pawła Pawlikowskiego wyświetlano w trzech miejscach.
▸ Przeczytaj również: Tove Lo dziękuje fanom
Dochód z weekendu to 55,727 dolarów ze średnią 18,575 dolarów na kino. “Ida”, która ostatecznie zarobiła w USA ponad 3 miliony dolarów także początkowo trafiła do trzech kin i uzyskała średnią 18,479 dolarów z kina.
Amazon, amerykański dystrybutor, celowo wprowadził film do kin tuż przed głosowaniem nad nominacjami do nagród Akademii.
Wydarzenia pokazane w filmie rozgrywają się w latach 50. i 60. XX wieku, w Polsce i budzącej się do życia Europie, a w ich tle wybrzmiewa wyjątkowa ścieżka dźwiękowa, będąca połączeniem polskiej muzyki ludowej z jazzem i piosenkami paryskich barów minionego wieku.
▸ Przeczytaj również: Najpopularniejsze polskie świąteczne piosenki – Top10!
Światowa premiera “Zimnej wojny” odbyła się w trakcie 71. Festiwalu Filmowego w Cannes. Już pierwszy pokaz wzbudził euforię publiczności, przynosząc łzy wzruszenia Julianne Moore, gratulacje od Benicio del Toro i dwudziestominutową owację na stojąco. Zaowocował też wysypem bardzo pozytywnych recenzji, porównujących polską produkcję do “La La Land” i “Casablanki”. Ukoronowaniem sukcesów filmu na najważniejszej imprezie filmowej świata stała się natomiast nagroda za najlepszą reżyserię dla Pawła Pawlikowskiego.
Ostatnio “Zimna wojna” otrzymała też Europejską Nagrodę Filmową. Podczas imprezy w Sewilli laury odebrali też Joanna Kulig, Paweł Pawlikowski oraz montażysta Jarosław Kamiński.
▸ Przeczytaj również: Azealia Banks ma świąteczną EP-ke “Icy Colors Change”
Nie chcesz przegapić żadnej plotki czy premiery teledysku, żadnej informacji ze świata gwiazd muzyki? Dołącz do nas na Facebooku i Instagramie