Oryginalny teledysk Queen z 1975 jest powszechnie uważany za pierwsze w historii wideo promujące utwór muzyczny. Klip do „Bohemian Rhapsody” wyznaczył standardy na wiele dekad. Do dziś inspiruje miliony fanów i artystów na całym świecie.
Aby uczcić to monumentalne osiągnięcie, na oficjalnym kanale zespołu pojawiła się nowa, zremasterowana wersja klipu „Bohemian Rhapsody”. Zespół zadbał również o zamieszczenie tłumaczenia tekstu w filmie – napisy są dostępne również w języku polskim.
▸ Przeczytaj również: Roksana Węgiel rozstała się z chłopakiem?! Twierdzi, że dobrze jest, jak jest!
Jesteśmy zaszczyceni, że „Bohemian Rhapsody” przekroczyło miliard wyświetleń na YouTube. Dziękujemy! Planujemy to uczcić wspólnie z naszymi fanami z całego świata. Jeśli jesteście muzykami, wokalistami, tancerzami, artystami wizualnymi lub po prostu chcecie dobrze spędzić czas, wejdźcie nawww.youarethecjhampions.com by dowiedzieć się więcej. Do zobaczenia na trasie! – Brian May & Roger Taylor, Queen.
„You Are The Champions” to wspólna kampania Queen. YouTube Music, Universal Music Group i Hollywood Records. Dzięki niej fani będą mieli możliwość wystąpienia w jednym z trzech nowych klipów zespołu, stworzonych w całości z nagrań nadesłanych przez wielbicieli Queen. Muzycy, wokaliści i instrumentaliści mogą przygotować własną interpretację „Bohemian Rhapsody”, tancerze – „Don’t Stop Me Now” (wideo instruktażowe stworzyła Polly Bennett, choreografka m.in. Ramiego Malika w „Bohemian Rhapsody”), natomiast artyści wizualni mają szansę stworzyć elementy lyric video „A Kind of Magic”. Więcej informacji na stronie youarethechampions.com. Ostateczne wersje klipów zostaną opublikowane na oficjalnym kanale zespołu.
– „Bohemian Rhapsody” to dźwiękowy i wizualny majstersztyk, jak również jedna z najbardziej ponadczasowych piosenek, jakie kiedykolwiek nagrano. Nowa, zremasterowana wersja klipu na YouTube sprawi, że utwór będzie odkrywany przez kolejne pokolenia fanów muzyki na całym świecie – mówi Lyor Cohen, Global Head of Music w YouTube.
Celine Joshua, General Manager, Commercial, Content and Artist Strategy w Universal Music Group, przyznaje: – Jesteśmy zachwyceni faktem, że ikoniczny klip „Bohemian Rhapsody” osiągnął historyczny wynik. Dlatego z jeszcze większą radością uruchamiamy wspólnie z Queen, YouTube i Hollywood Records kampanię „You Are The Champions”. To pierwsza z serii inicjatyw, którą planujemy na oficjalnym kanale Queen.
Film „Bohemian Rhapsody” zarobił 900 mln dolarów oraz zdobył cztery Oscary (w tym za najlepszą pierwszoplanową rolę męską – Rami Malek).
▸ Przeczytaj również: Julia Wieniawa i Baron mają bardzo pracowite wakacje! “Na wypoczynek udamy się…”