J Balvin – jest jednym z najpopularniejszych artystów w serwisach cyfrowych oraz mediach społecznościowych – tam może pochwalić się ponad 65 mln obserwujących. Magazyn „Billboard” uważa Balvina za najbardziej przełomowego artystę latynoskiego od wielu lat, natomiast Pitchfork uznał artystę za twarz współczesnego reggaeton. J Balvin przewodzi drugiej generacji gwiazd Musica Urbana, dzięki którym muzyka latino podbija wiele zakątków świata. Jednocześnie muzyk stał się ikoną mody, jak również bardzo rozchwytywanym współpracownikiem w studiu oraz gwiazdą najważniejszych festiwali muzycznych.
▸ MUSISZ TO ZOBACZYĆ: Marcin Maciejczak z „The Voice Kids” pojedzie na Eurowizję Junior 2020?
W 2019 J Balvin wystąpił w segmencie otwierającym ceremonię wręczenia Grammy, zatytułowanym „Premios Lo Nuestro Artist of the Year”, zdobył czwartą w karierze Latin Grammy oraz statuetkę American Music Award w kategorii Ulubiony artysta latynoski. W wakacje J Balvin i Bad Bunny wydali niezapowiedziany wspólny album ‘Oasis’, który spędził osiem tygodni na szczycie list sprzedaży Latin Album, znalazł się także w licznych zestawieniach albumu roku i zapewnił J drugą nominację do Grammy. Artysta wystąpił na wielu ważnych imprezach (w tym na Open’er Festivalu), był także pierwszym w historii Lollapaloozy headlinerem latino oraz pierwszym artystą reggaeton, który zaprezentował się na głównej scenie festiwalu Coachella.
J Balvin spędził 14 tygodni z rzędu na szczycie YouTube Music’s Global Artist chart oraz zamieścił już ósmy klip w ekskluzywnym gronie teledysków z przekroczonym miliardem wyświetleń. 2019 gwiazdor zakończył jako jeden z dwóch wykonawców, którzy przekroczyli liczbę 10 miliardów wyświetleń na YouTube w ciągu roku. Balvin dominował również na innych platformach: przez większą część roku był jedynym latynoskim artystą w Top 5 Spotify, królował w serwisach Deezer i Shazam, jak również otrzymał wyróżnienie „Music Choice” w kategorii Latynoski artysta dekady.
‘Colores’, szósty album studyjny wykonawcy, promują utwory ‘Blanco’ oraz ‘Morado’, jak również najnowszy singiel ‘Rojo’. Każdy z kawałków na wydawnictwie został nazwany na cześć koloru. To pierwszy album Balvina bez featuringów. Za produkcję odpowiadają Sky i Tainy, a pieczę nad stroną wizualną sprawuje Takashi Muakami. Collin Tilley wyreżyseruje klip do każdej piosenki.
Amarillo (żółty)
Azul (niebieski)
Rojo (czerwony)
Rosado (różowy)
Morado (fioletowy)
Verde (zielony)
Negro (czarny)
Gris (szary)
Arcoiris (tęczowy)
Blanco (biały)
▸ PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:
– Miley Cyrus zaliczyła WPADKĘ! Pokazała za dużo? (ZDJĘCIA)
– Selena Gomez w niecodziennej odsłonie (WIDEO)