MUZOTAKTImprezy, KoncertyNagrody"MiszMasz czyli Kogel Mogel 3" faworytem Węży

“MiszMasz czyli Kogel Mogel 3” faworytem Węży

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMAPłyty muzyczne - zobacz na Ceneo

“MiszMasz czyli Kogel Mogel 3” i “Diablo. Wyścig o wszystko” to filmy z największą liczbą nominacji do Węży 2020.

Popkulturowa Akademia Wszystkiego 1 kwietnia 2020 roku po raz dziewiąty przyzna wyróżnienia dla najgorszych polskich produkcji kinowych.

REKLAMA

Rok 2019 był świetnym rokiem dla polskiego kina – zarówno tego dobrego, jak i złego. Najlepsze polskie filmy zdobywały popularność i dobrą opinię w kraju i za granicą (aż do nominacji oscarowych włącznie). Te najgorsze czasem (przyznajemy) równie popularne w kinach żerowały na najniższych instynktach, przerażały błędami w filmowym rzemiośle, czasem wręcz obrażały dobry smak fanów kinowej rozrywki.

▸ MUSISZ TO ZOBACZYĆ: Viki Gabor zachwyca w nowej sesji dla popularnej marki sportowej! (FOTO)

Materiały promocyjne partnera

Nominacje do tegorocznych Węży pokazują, które tytuły udały się najgorzej i wywołały nasz poważny sprzeciw. Równocześnie chcemy, jako Akademia zauważyć coraz ciekawsze próby tworzenia polskiego kina gatunkowego i nadążania za światowymi trendami. Czasami z niezłym skutkiem. A czasami z gorszym. W tym roku zdecydowaliśmy się zrezygnować z kategorii “Efekt specjalnej troski” bo nic nami aż tak nie wstrząsnęło. Zauważyliśmy też lekką poprawę polskiego kina zaangażowanego i dlatego w miejsce kategorii “Żenujący film na ważny temat” wprowadziliśmy nową “Najgorszy sequel, prequel lub remake”.

Pozostałe kategorie pozostają bez zmian. W zbliżających się niełatwych dla kultury, rozrywki a także życia społecznego czasach zdecydowaliśmy się nie organizować w tym roku gali Węży (odbijemy sobie za trochę ponad 365 dni przy jubileuszowej 10 edycji). Zamiast tego werdykt ogłosimy 1 kwietnia w internecie i oczywiście polecamy wszystkie nagrodzone i nominowane filmy do samodzielnego obejrzenia w domowym zaciszu, w miarę jak będą pojawiać się na rozmaitych platformach i nośnikach.

Wielki Wąż 2020:
“Diablo. Wyścig o wszystko” (reż. Michał Otłowski, Daniel Markowicz; prod. Daniel Markowicz) za cudownie nieudolną wariację na “Szybkich i wściekłych” i namówienie kilku dobrych aktorów, by zagrali tak źle jak tylko potrafią.

“Futro z misia” (reż. Kacper Anuszewski, Michał Milowicz; prod. Anna Siergiej, Michał Milowicz) za cudowną wycieczkę w filmową przeszłość, gdy żarty były przaśne, a fabuły obciachowe.

Przeczytaj także:  Emmy 2019: "Fleabag", "Ozark" i "Czarnobyl" triumfują na gali

“Jak poślubić milionera?” (reż. Filip Zylber; prod. Ryszard Sibilski, Magdalena Cieślak, Magdalena Jaworska, Małgorzata Retei) za opowieść tak sztampową i stereotypową, że bardziej byłoby naprawdę trudniej.

“MiszMasz czyli Kogel Mogel 3” (reż. Kordian Piwowarski; prod. Tadeusz Lampka, Ilona Łepkowska) za popsucie filmowej legendy i wzorzec złej kontynuacji po latach przerwy.

“Sługi wojny” (reż. Mariusz Gawryś; prod. Włodzimierz Niderhaus) za kino sensacyjne pozbawione sensacji. I sequel, którego nikt nie chciał, ani nie potrzebował (no może poza jego twórcą).

Najgorsza reżyseria:
Kacper Anuszewski (“”Serce do walki””)
Kacper Anuszewski, Michał Milowicz (“”Futro z misia””)
Mariusz Gawryś (“Sługi wojny”)
Michał Otłowski, Daniel Markowicz (“Diablo. Wyścig o wszystko”)
Kordian Piwowarski (“MiszMasz czyli Kogel Mogel 3”)

Najgorszy scenariusz:
Paweł Bilski, Olaf Lubaszenko, Michał Milowicz, Kacper Anuszewski (“Futro z misia”)
Mariusz Gawryś, Maciej Strzembosz (“Sługi wojny”)
Ilona Łepkowska (“MiszMasz czyli Kogel Mogel 3”)
Daniel Markowski, Michał Otłowski (“Diablo. Wyścig o wszystko”)
Karolina Szymczyk-Majchrzak (“Jak poślubić milionera?”)

Najgorszy sequel, prequel, remake:
“Kobiety Mafii 2” (reż. i prod. Patryk Vega)
“MiszMasz czyli Kogel Mogel 3” (reż. Kordian Piwowarski; prod. Tadeusz Lampka, Ilona Łepkowska)
“Sługi wojny” (reż. Mariusz Gawryś; prod. Włodzimierz Niderhaus)

Najgorsza rola męska:
Piotr Adamczyk (“Kobiety Mafii 2”)
Michał Milowicz (“Futro z misia”)
Mikołaj Roznerski (“Diablo. Wyścig o wszystko”)
Mikołaj Roznerski (“Fighter”)
Przemysław Sadowski (“Futro z misia”)

Najgorsza rola żeńska:
Grażyna Błęcka-Kolska (“MiszMasz czyli Kogel Mogel 3”)
Małgorzata Foremniak (“Jak poślubić milionera?”)
Roma Gąsiorowska (“Całe szczęście”)
Ewa Kasprzyk (“MiszMasz czyli Kogel Mogel 3”)
Karolina Szymczak (“Diablo. Wyścig o wszystko”)

Najgorszy duet na ekranie:
Maciej Maleńczuk/wino (“Solid Gold”)
Michał Milowicz/Przemysław Sadowski (“Futro z misia”)
Agnieszka Popławska/Otar Saralidze (“Kobiety Mafii 2”)
Katarzyna Skrzynecka/Maciej Zakościelny (“MiszMasz czyli Kogel Mogel 3”)
Karolina Szymczak/Tomasz Włosok (“Diablo. Wyścig o wszystko”)

Występ poniżej talentu:
Janusz Chabior (“Kobiety Mafii 2”)
Maciej Maleńczuk (“Solid Gold”)
Cezary Pazura (“Diablo. Wyścig o wszystko”)
Zbigniew Wardejn (“MiszMasz czyli Kogel Mogel 3”)
Wiktor Zborowski (“MiszMasz czyli Kogel Mogel 3”)

Przeczytaj także:  Kogel Mogel 3: Ania Rusowicz i Sławek Uniatowski ("Szukaj mnie")

Najbardziej żenująca scena:
Goły tyłek Daniela Olbychskiego (“Polityka”)
Małgorzata Foremniak wykładająca jak podrywać milionerów (“Jak poślubić milionera?”)
Dawid Ogrodnik z pluszowym zającem (“Ciemno, prawie noc”)
Piesek liżący penisa (“MiszMasz czyli Kogel Mogel 3”)
Katarzyna Warnke udzielająca wywiadu – “Dziewczyny, zrywamy pajęczyny” (“Kobiety Mafii 2”)

Najgorszy teledysk okołofilmowy:
Bezczel – “Żyć aż do bólu” (“Proceder”) reżyser nieznany
Pectus ft. Kasia Cerekwicka – “Głowę noś do góry” (“Jak poślubić milionera?”) reżyser: Marcin Martinez Swystun
Ania Rusowicz i Sławek Uniatowski – “Szukaj mnie” (“MiszMasz czyli Kogel Mogel 3”) reżyser nieznany
Sobota ft. Kabe – “6 rano” (“Kobiety Mafii 2”) reżyser: Wini
Mateusz Ziółko i Tabb – “Legiony” (“Legiony”) reżyser Alan Kępski

Najgorszy plakat:
“Całe szczęście” (prod. Tomasz Blachnicki, Anna Wiśniewska-Gill; dystr. Next Film)
“Diablo. Wyścig o wszystko” (prod. Daniel Markowicz; dystr. Kino Świat)
“Fighter” (prod. Małgorzata Domin, Dominika Mandla; dystr. Kino Świat)
“Futro z misia” (prod. Anna Siergiej, Michał Milowicz; dystr. Monolith Films)
“Serce do walki” (prod. Kacper Anuszewski; dystr. Kino Świat)

Najgorszy przekład tytułu zagranicznego:
“Dogonić marzenia” – org. Ride Like a Girl (dystr. Mayfly)
“Impostor” – org. The Hole in the Ground (dystr. M2)
“Królowe zbrodni” – org. The Kitchen (dystr. Warner Bros)
“Młody geniusz i kłopotliwe wynalazki” – org. Gaston Lagaffe (dystr. Kino Świat)
“Na zawsze razem” – org. Amanda (dystr. Best Film)

Najwięcej nominacji:
“MiszMasz czyli Kogel Mogel 3” – 11
“Diablo. Wyścig o wszystko” – 8
“Futro z misia” – 7
“Kobiety Mafii 2” – 6
“Jak poślubić milionera?” – 5
“Sługi wojny” – 4

▸ PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ: 
– Lady Gaga przerywa konferencję o koronawirusie. To HIT internetu
– Eurowizja 2020: Alicja Szemplińska w poruszającym klipie „Empires”

MiszMasz czyli Kogel Mogel 3
▸ Subskrybuj nasze wiadomości w oficjalnej aplikacji Google! 
Nie chcesz przegapić żadnej plotki czy wiadomości ze świata show-biznesu? 
Dołącz do nas już teraz na Facebooku Instagramie
REKLAMA

Obserwuj nasze artykuły na

Chcesz podzielić się interesującym newsem lub zaproponować temat?
Skontaktuj się z nami, pisząc maila na adres: redakcja@muzotakt.pl

REKLAMA