Gwiazdor współczesnego R&B, The Weeknd, postanowił zrezygnować z dalszej współpracy z odzieżową firmą H&M po kontrowersyjnym zdjęciu w ramach najnowszej kampanii.
The Weeknd jesienią 2017 roku wypuścił kolekcję kurtek, bluz i koszulek dla H&M. Promując nową kolekcję, H&M zaprezentowało fotkę czarnoskórego chłopca w bluzie z napisem “Coolest Monkey in the Jungle” – w tłumaczeniu Najfajniejsza małpka w dżungli.
Firma już przeprosiła za niestosowne zdjęcie, ale nie wszystkich to usatysfakcjonowało. The Weeknd za pośrednictwem Twittera poinformował, że zrywa współpracę z H&M.
– Jestem zaszokowany i zażenowany tym zdjęciem – napisał The Weeknd. – Jestem oburzony i nie będę dłużej współpracował z H&M.
The Weeknd w ubiegłym roku przygotował m.in. specjalną, wiosenną linię ubrań dla marki H&M – “Spring Icons”.
O The Weekndzie zrobiło się głośno za sprawą mikstejpów, które wrzucił do sieci i nagrania “Wicked Games”. Oficjalnie zadebiutował w 2013 roku albumem “Kiss Land”. Na drugi longplay “Beauty Behind the Madness” fani musieli czekać do 2015 roku. Zestaw pokrył się w USA platyną, a w ojczyźnie artysty podwójną platyną.
Muzyk nagrał też przebój “Earned It” na ścieżkę muzyczną “Pięćdziesięciu twarzy Greya”, za który otrzymał nominację do Oscara. Współpracował z Drakiem, Arianą Grande, Sią czy Laną Del Rey.
W listopadzie 2016 roku ukazał się jego ostatni album “Starboy”.
[buybox-widget category=”music” name=”Starboy” info=”The Weeknd”]
woke up this morning shocked and embarrassed by this photo. i’m deeply offended and will not be working with @hm anymore… pic.twitter.com/P3023iYzAb
— The Weeknd (@theweeknd) January 8, 2018
▸ Przeczytaj również: David Bowie dziś by skończył 71 lat! (posłuchaj nowej wersji Let’s Dance)