„Lato z Radiem” wciąż w trasie – kolejnym przystankiem wakacyjnej akcji radiowej Jedynki będą Myślenice. Już 5 sierpnia dziennikarze Programu 1 Polskiego Radia oraz Polskiego Radia Dzieciom zaproszą na piknik rodzinny, który rozpocznie się o godz. 11.00 w Parku Jordana.
Lato z Radiem 2023: na wszystkich słuchaczy – mieszkańców i turystów czekać będą specjalnie przygotowane aktywności, dobra atmosfera oraz mnóstwo dobrej zabawy.
W ramach trasy koncertowej „Lata z Radiem” zagrają: Piotr Cugowski, Red Lips oraz Centrum Uśmiechu. Więcej informacji na stronie latozradiem.pl oraz w aplikacji mobilnej „Lata z Radiem”. Wstęp wolny.
Myślenice to już ósma miejscowość, do której 5 sierpnia zawita ekipa radiowej Jedynki oraz Polskiego Radia Dzieciom. 5 sierpniaplenerowe wydanie „Lata z Radiem” (godz. 9.00-12.00) poprowadzi Sława Bieńczycka, a „Muzyczną Jedynkę” (godz.14.00-15.00) Kamil Wicik. Także z Myślenic relacje w audycji „Lato z Radiem Extra” (godz. 16.00-17.00).
Dziennikarze radiowej Jedynki i Polskiego Radia Dzieciom zapraszają do wzięcia udziału w konkursach, atrakcjach dla całych rodzin oraz spotkaniach z nimi. Podczas rodzinnego pikniku, który odbędzie się w Parku Jordana w godz. 11.00-17.00, do wygrania będą atrakcyjne nagrody w konkursach: „Z tabliczkami TAK lub NIE”, „Czy znasz ten przebój Lata z Radiem?”, „Najlepszy kibic Lata z Radiem” (godz. 13.40 i 15.20).
Niezmiennie jedną z atrakcji pikniku rodzinnego będą zajęcia taneczne Marcina Koneckiego oraz Rodzinny Turniej Sportowy prowadzony przez Zbyszka Kozłowskiego – dziennikarza Polskiego Radia Dzieciom. Młodzi uczestnicy będą mogli wziąć udział w „Kalamburach dla najmłodszych” (godz. 16.20) i w warsztatach radiowych „Nie – Udana Audycja” o godz. 12.00. Z kolei Agnieszka Ciecierska zaprosi do udziału konkursie dźwiękowym „Sprint przez pytanie do mety” (godz. 12.25). Na myślenickim pikniku nie zabraknie również pokazów dziecięcego i mistrzowskiego karate tradycyjnego.
Podczas pikniku rodzinnego wystąpią: Julia Pitala (godz. 12.00), Marlena i Milena Gubała (godz. 14.25) oraz zespół gimnastyczno – artystyczny DIAMENT.
Na scenie „Lata z Radiem” w Myślenicach wystąpią: Centrum Uśmiechu, Red Lips oraz Piotr Cugowski.
Kolejne miejscowości na trasie „Lata z Radiem” to: Międzyzdroje (19 sierpnia) i Przemyśl (27 sierpnia).
Utwór „Stay All Night” pojawi się w piątym sezonie „Temptation Island”.
„Stay All Night” to najnowsze wydawnictwo polskiego DJ-a i producenta Tribbsa we współpracy z duetem brytyjskich wokalistów Bright Sparks. Track został wykorzystany w ostatnim sezonie amerykańskiego blockbustera „Temptation Island” – reality show oglądanego przez setki tysięcy Amerykanów.
Połączenie EDM-owego beatu, który przenosi nas parę lat wstecz do największych tanecznych, letnich hitów, z nietypowymi wokalami sprawia, że singiel stanowi niezawodną wakacyjną produkcję.
Duo Bright Sparks, znane ze współprac z Tiësto, Klingande i Hardwellem, dodaje imprezowemu podkładowi Tribbsa jeszcze więcej słonecznego klimatu.
Numer z pewnością ma szansę stać się kolejnym hitem artysty. Dodaj go do swoich playlist już dziś!
Twórczyni hitu „Prywatny bal” promuje nowe wydawnictwo singlem, który fani mogli usłyszeć już na warszawskim Torwarze.
Cyrko to młoda wokalistka, której single każdorazowo stają się internetowymi hitami. Największy rozgłos przyniósł jej sukces „Prywatnego balu”, który został odtworzony na Spotify w dwóch wersjach już niemalże 20 milionów razy, zapewniając artystce pierwszą w karierze podwójną platynę. Utwór stanowił również radiowy debiut Cyrko, z którego z pewnością może być zadowolona – numer podbił największe radiowe stacje i dotarł aż na 25. miejsce ogólnopolskiego AirPlaya.
Pół roku po premierze jej największego hitu Cyrko prezentuje swoją pierwszą w życiu EPkę – „PRYWATNY BAL EP”. Wydawnictwo zawiera takie utwory, jak tytułowy „Prywatny bal”, ale też „#mójbyły” (ponad milion odtworzeń na Spotify), a także „Makijaż z Euforii” (pierwszy singiel po podpisaniu kontraktu z wytwórnią). Fani poznają również dwa nowe wydania – focus track „Gdzieś to już słyszałam”, który artystka zaprezentowała przedpremierowo przed kilkutysięczną publicznością podczas MoonFestu na Torwarze, oraz bonusowy „Dwuosobowy gang”.
EP zbiera tym samym spójne brzmieniem, pop-rockowe utwory Cyrko oraz opowiada w pełnych emocji tekstach historie jej romantycznych doświadczeń – miłości, rozstań i kłótni. To właśnie teksty są jednym z głównych elementów, które w numerach artystki pokochała cała Polska. W opisywanych wątkach każdy może bowiem znaleźć bliskie sobie przeżycia i z łatwością się z nimi utożsamić.
„PRYWATNY BAL EP” będzie z pewnością wydaniem, dzięki któremu Cyrko ponownie rozbije bank i odniesie kolejny wielki sukces. A to dopiero początek jej muzycznej drogi, podczas której na pewno nieraz jeszcze zaskoczy!
Już dziś rusza preorder debiutanckiego krążka nity – młodej, zdolnej wokalistki, tekściarki, kompozytorki, osobowości social mediowej oraz scenicznej. Album “Nitki”, który zawiera utwory “Wars”, “Zimna wojna” czy “Gejsza”, ukaże się już 25 sierpnia.
Nita debiutuje! nita, a właściwie Anita Dudczak to debiutantka, którą z całą pewnością warto zapamiętać. Po latach szkolenia swojego warsztatu m.in. w Akademii Muzycznej w Katowicach na wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej oraz prężnej działalności w social mediach, artystka wchodzi na rynek muzyczny pod szyldem wytwórni Kayax. Wokalista, tekściarka, kompozytorka, osobowość social mediowa i sceniczna – tworzy swój własny, unikatowy styl. Odważne, czasem zuchwałe teksty i elektroniczne, nieoczywiste brzmienia są tym, w czym czuje się najlepiej.
Artystka już zyskała szerokie grono fanów na TikToku oraz Instagramie, gdzie dzięki publikacjom muzycznych treści w sumie zgromadziła wokół siebie ponad 800 tys. obserwujących. Jej film, w którym świetnie naśladuje głosy innych wokalistek, stał się viralem na całym świecie i łącznie obejrzano go już ponad 18,5 milionów razy.
Opis płyty:
„Nitki” to debiutancki album nity – młodej wokalistki, tekściarki, kompozytorki, osobowości social mediowej oraz scenicznej. Gatunkowo – artystka porusza się między popem a alternatywą, nie bojąc się eksperymentować i poszukiwać wyjątkowych, unikalnych brzmień. Tekstowo – nita ironicznie traktuje społeczne stereotypy, wykorzystując przy tym także autoironię do opisywania własnych wad.
Płyta zawiera 11 różnorodnych utworów, w tym świetnie przyjęte – taneczna „Gejsza” , pełna emocji ballada „Zimna wojna” czy hitowy „Wars” – opowiadający ironicznie o polskiej rzeczywistości.
Nad albumem nita pracowała z Bartkiem Marszałkiem, który odpowiedzialny jest za produkcję utworów, a wspólnie z nitą – za teksty i muzykę. Sam proces tworzenia „Nitek” był dość spontaniczny – utwory powstawały w nieregularnych odstępach, w zależności od inspiracji artystycznych. Wszystkie produkcje były przedpremierowo prezentowane na koncertach w całej Polsce, dając możliwość nicie obserwacji reakcji publiczności. To pozwoliło na dopracowanie kompozycji i sfinalizowanie krążka, który z pewnością poruszy emocje słuchaczy.
“Nitki” nie tylko oddają różnorodność artystki, ale także ukazuje jej szczerą oraz ekscytującą podróż po świecie muzyki. To hołd dla marzenia, które stało się rzeczywistością!
Za zdjęcia do albumu odpowiedzialna jest Dagmara Szewczuk (dagsoon), a oprawą graficzną zajął się Tomek Kuczma.
Tracklista:
1. Potańczmy 2. Wars 3. Ex 4. Gejsza 5. Katarynka 6. Nieposłusznicy 7. Nitki 8. Specjaliści 9. Póki co 10. Jak to może tak być 11. Zimna wojna
W sprzedaży jest wersja z autografem i gadżetami – do 50 pierwszych zamówień dołączony zostanie ręcznie wykonany brelok oraz naklejki. Po wyczerpaniu zapasów, do zamówień będą dokładane same naklejki.
Brelok z literą z albumu:
Napisy, będące tytułami utworów – zostały wykonane ze sznurków, które uformowane w litery i zeskanowane, umieszczono na płycie w formie grafik. Twoja „nitkowa” literka została utrwalona żywicą i przerobiona na brelok. To wyjątkowy, ręcznie wykonany gadżet. Dzięki tej pamiątce możesz mieć swoją, zmaterializowaną część tego krążka!
Światowej sławy, multiplatynowi twórcy hitów, Bebe Rexha i David Guetta, ponownie połączyli siły. Tym razem stworzyli klubowo-popowy hymn “One in a Million”. Singiel jest następcą pogromcy list przebojów “I’m Good (Blue)”, który przekroczył już 2 miliardy streamów.
Jesteś jeden, jedyny na milion, jakby ktoś znalazł cię na niebie – śpiewa Rexha na tle błyszczących fortepianowych dźwięków i syntezatorowych kaskad. Wkrótce utwór przechodzi w wybuchowe crescendo, które nawiązuje do muzyki house w jej najczystszej postaci – radosnych bitów, potężnych wokali i żywiołowych melodii.
Dla Rexhy “One in a Million” ukazuje się niedługo po wydaniu jej trzeciej płyty “Bebe”, na której znalazły się m.in. uwielbiane przez fanów “Satellite” feat. Snoop Dogg i “Seasons” feat. Dolly Parton. Wokalistka niedawno zakończyła trasę po Ameryce Północnej, a w najbliższy weekend będzie można zobaczyć ją na festiwalach w Szwecji i na Litwie.
Wiosną Guetta wypuścił swój międzynarodowy przebój “Baby Don’t Hurt Me” z Anne-Marie i Coi Leray – reinterpretację hitu Haddaway “What Is Love” z 1993 roku. Singiel zajmuje obecnie 15. miejsce na radiowej liście przebojów w USA. Z kolei w zeszłym tygodniu francuski producent i MORTEN wydali uzależniający hymn “Something To Hold On To”. Z ponad 40 miliardami streamów na całym świecie i nagrodami dla Producenta Roku zarówno na BRIT, jak i NRJ Awards, David Guetta awansował na 4. miejsce wśród najczęściej streamowanych artystów na Spotify.
Jeśli chodzi o Bebę, też może pochwalić się licznymi przebojami, w tym platynową kooperacją z G-Eazy, “Me, Myself & I” czy wyprodukowanym przez Martina Garriksa klubowym hitem, “In The Name Of Love”. W 2017 roku jej przebój “Meant To Be”, duet country z Florida Georgia Line, zdobył diamentowy status za sprzedaż 10 milionów egzemplarzy.
“One in a Million” to kolejny wakacyjny hit ze słodkim, pełnym miłości przesłaniem.
Utwór „Bye Bye” nosi tytuł nieco mylący, bo w rzeczywistości będzie powitaniem nowego etapu w karierze Natalii Nykiel.
Natalia Nykiel opowiedziała nam o swoich najbliższych muzycznych planach, a także o zainaugurowanym właśnie na jej TikTokowym profilu castingu tanecznym. Jego stawką jest występ z nią na scenie festiwalu w Sopocie.
Komu w swoim nowym utworze mówisz „Bye Bye”?
Natalia Nykiel: Mówię „bye” starej sobie. Ale nie tylko, bo mówię też „bye bye” wszystkim tym, którzy we mnie nie wierzyli, a także tym, z którymi mi się z różnych powodów nie ułożyło. Ten utwór jest przede wszystkim o kobiecej sile, która pomaga nam powiedzieć „żegnaj” wtedy, kiedy trzeba. Teraz taką siłę czuję w sobie.
Co zatem sprawiło, że właśnie teraz chcesz pożegnać starą Natalię, a powiedzieć „hello” nowej?
Wiesz, jestem w takim momencie życia, w którym jestem bardzo zadowolona i bardzo szczęśliwa. Mogę w końcu spojrzeć z odpowiedniej perspektywy na to, co się ze mną działo wcześniej. Nie mówię tego w kontekście kariery, tylko w kontekście mojego życia prywatnego. Chcę z dużą pewnością siebie podziękować temu, co się wcześniej wydarzyło, a zarazem się z tym kategorycznie pożegnać. „Bye Bye” to utwór bardzo przewrotny, bo po tytule można by sądzić, że przechodzę obecnie jakieś związkowe dramy, a jest zupełnie przeciwnie (śmiech).
Czego możemy się spodziewać po nowej Natalii Nykiel?
Po nowej Natalii możecie się spodziewać nowej złotej ery electropop! Bez kompleksów, bez oglądania się za siebie, bez prób zadowolenia kogokolwiek. Z nową siłą, z dużo większą pewnością siebie, pełną kobiecości! I jak zawsze ze szczerą, prawdziwą miłością do popu i do electropopu.
Jakie zmiany zaszły ostatnio w twojej muzyce?
Moimi nowymi utworami chcę sobie powiedzieć, jak to się mówi w kartach, „sprawdzam”. Zakończyłam etap tworzenia piosenek z Michałem „Foxem” Królem. Czułam potrzebę, by sprawdzić się na nowym gruncie. Kocham pracować z Foxem, ale uznałam, że nadszedł dobry czas, by spróbować pójść nową drogą. Było to elektryzujące, fascynujące, ale też stresujące, wiadomo, jak to przy wyjściu ze strefy komfortu. Nad nowymi piosenkami pracowałam z kilkoma zagranicznymi producentami w różnych częściach świata i po tych dniach, które z nimi spędziłam, słuchając nowych kompozycji, jestem po prostu w pełnej euforii! Nowe piosenki wciąż są electropopowe, bo to jest mój fundament, to jest mój core, to jestem ja. Ale czuję zarazem, że są na nowym levelu. Jakbym osiągnęła jako artystka i osoba wyższy poziom.
Z kim stworzyłaś „Bye Bye”?
Utwór powstał w Portugalii, we współpracy z producentem Edu Monteiro. A tekst napisałam razem z Alice Fernandes.
Tekst jest w języku angielskim. Czy to znaczy, że planujesz dotrzeć ze swoją muzyką też poza Polskę?
Wiesz, oczywiście, że bym chciała, ale to nie jest tak, że teraz robię jakiś skok na karierę międzynarodową (śmiech). Po prostu śpiewanie po angielsku wciąż jest dla mnie nową formą wyrazu. Już na „Origo”, moim pierwszym międzynarodowym wydawnictwie poczułam, że śpiewanie po angielsku to dla mnie odkrycie, bo mam wrażenie, że śpiewając w tym języku, mój głos brzmi zupełnie inaczej. Poza tym zauważyliśmy, ja i moja ekipa, że ostatnio pojawiła się dużo większa przestrzeń na polskiej scenie na muzykę w języku innym niż nasz. Kiedyś to było nie do pomyślenia – chyba tylko Margaret udało się wejść z piosenkami po angielsku do polskiego radia głównego nurtu. A teraz takich piosenek jest więcej, jednak social media robią swoje. Zatem mam poczucie, że jest na to fajny czas. Ale to nie jest tak, że zamykam się teraz na polskie utwory, bo kilka w naszym języku też mam w zanadrzu.
Do „Bye Bye” powstanie teledysk, ale wcześniej na TikToku przeprowadzisz… casting. Opowiedz mi więcej o tym przedsięwzięciu.
Na moim profilu na TikToku (@natnykiel) na długo przed premierą singla pojawił się fragment „Bye Bye”. To na nim oparliśmy pierwszy etap castingu. Chcemy w ten sposób poszukać młodych, zdolnych tancerzy z całej Polski do udziału w profesjonalnej audycji tanecznej, która będzie drugim etapem castingu do mojego wielkiego show na festiwalu Top Of The Top w Sopocie (21-24 sierpnia 2023 – red.). Tam wykonam premierowo „Bye Bye”, a co więcej, ja też zatańczę po raz pierwszy! Inną zupełną nowością dla mnie w związku z nowymi piosenkami jest to, że teraz… chcę do nich tańczyć (śmiech). Już nie po swojemu, tylko w opracowanych choreografiach. Po raz pierwszy w życiu poczułam, że moje nowe piosenki tego wymagają!
Wystąpisz w Sopocie z okazji 10-lecia twojej działalności artystycznej…
Wiesz co, nie chcę nazywać tego jakimś jubileuszem czy benefisem, bo choć jest to aż dziesięć lat, to z drugiej strony – tylko dziesięć. Będzie to po prostu większy niż zwykle mój występ. Oczywiście, przygotujemy to z pompą – to będzie największe show, jakie do tej pory zrobiłam!
A jak się czujesz z takim stażem na scenie? Jakie nachodzą cię refleksje w związku z tym, że słuchamy twojej muzyki już od dekady?
Kurczę, bardzo szybko to zleciało (śmiech). Tyle się wydarzyło, że dopiero niedawno miałam moment, że mogłam to przemyśleć, podsumować, zdać sobie sprawę z tego, co się działo, jakie to było spektakularne. Pomyśleć: „Wow, to był świetny czas”. Naprawdę, te dziesięć lat było wspaniałe. Mam wrażenie, że ja i moja ekipa naprawdę zrobiliśmy coś fajnego na polskiej scenie muzycznej. Ale teraz, szczególnie przed premierą nowych utworów, mam wrażenie, że ta dekada to dopiero początek!
Dodajmy jeszcze na koniec, że będzie to też twój początek współpracy wydawniczej z e-muzyką.
Bądźcie gotowi, będzie się działo! Rozmawiał: Maciej Koprowicz
Jeśli chcesz nauczyć się grać na instrumencie klawiszowym, możesz mieć dylemat, który z nich wybrać. Na rynku dostępnych jest wiele różnych modeli i rodzajów instrumentów klawiszowych, takich jak pianino, fortepian, keyboard, syntezator czy organy. Każdy z nich ma swoje zalety i wady, a także wymaga różnego poziomu umiejętności i zaangażowania. Jaki wybrać instrument klawiszowy?
W tym artykule postaramy się pomóc Ci podjąć decyzję, jaki instrument klawiszowy będzie najlepszy dla Ciebie i Twoich celów muzycznych.
Pianino i fortepian
Pianino i fortepian to najbardziej klasyczne i tradycyjne instrumenty klawiszowe, które są nieodłącznym elementem edukacji muzycznej. Grając na nich, uczysz się podstawowej techniki gry, czytania nut, harmonii i teorii muzyki. Pianino i fortepian mają pełny zakres 88 klawiszy, które są ważone i dynamiczne, co oznacza, że siła nacisku na klawisz wpływa na głośność i wyraz dźwięku. Pianino wymaga jednak dużo miejsca i regularnego strojenia, co wiąże się z dodatkowymi kosztami. Ponadto pianino jest bardzo ciężkie i trudne do przenoszenia.
Zalety pianina i fortepianu to:
bogate i piękne brzmienie
szeroki repertuar utworów z różnych epok i stylów
rozwój umiejętności muzycznych na wielu płaszczyznach
prestiż i elegancja
Wady pianina i fortepianu to:
wysoki koszt zakupu i konserwacji
duże rozmiary i ciężar, utrudniające transport i ustawienie
konieczność regularnego strojenia
ograniczona ilość brzmień i efektów
Pianino i fortepian są idealne dla osób, które chcą nauczyć się grać na wysokim poziomie, zagrać w zespole kameralnym lub orkiestrze, lub po prostu cieszyć się pięknem muzyki klasycznej.
Keyboard to instrument klawiszowy, który jest znacznie tańszy i łatwiejszy w obsłudze niż pianino. Ma zazwyczaj mniej klawiszy niż pianino (od 49 do 76), które są lekkie i nie mają dynamiki. Keyboard oferuje wiele różnych brzmień i rytmów, które można wybierać za pomocą przycisków lub pokręteł. Keyboard jest idealny dla osób, które chcą uczyć się grać w stylu popowym lub rozrywkowym, ponieważ pozwala na eksperymentowanie z dźwiękiem i tworzenie własnych aranżacji. Tego typu instrument klawiszowy nie wymaga dużo miejsca i jest łatwy do przeniesienia. Jednak keyboard nie oddaje pełni brzmienia i niuansów instrumentu klawiszowego, co może ograniczać rozwój muzyczny.
Syntezator to instrument klawiszowy, który jest podobny do keyboardu, ale ma większe możliwości tworzenia i modyfikowania dźwięku. Ma zazwyczaj 61 lub 76 klawiszy, które mogą być ważone lub nie. Instrument ten pozwala na generowanie dźwięku za pomocą różnych technik syntezowania, takich jak analogowa, cyfrowa, FM czy granularna. Syntezator jest idealny dla osób, które chcą uczyć się grać w stylu elektronicznym lub eksperymentalnym, ponieważ pozwala na tworzenie własnych brzmień i efektów. Syntezator wymaga jednak pewnej wiedzy technicznej i umiejętności programowania, co może być trudne dla początkujących. Ponadto syntezator jest droższy niż keyboard.
Ponadto, keyboard i syntezator mają wiele funkcji dodatkowych, takich jak:
wbudowane rytmy i akompaniamenty
różnorodne brzmienia instrumentów i efekty dźwiękowe
sekwencer, sampler, looper i inne narzędzia do nagrywania i edycji muzyki
złącza MIDI, USB i audio do podłączania innych urządzeń
Zalety keyboardu i syntezatora to:
niska cena zakupu i utrzymania
małe rozmiary i waga, ułatwiające transport i przechowywanie
łatwość obsługi i dostosowania do własnych potrzeb
Keyboard i syntezator są idealne dla osób, które chcą nauczyć się grać na poziomie podstawowym lub średnim, zagrać w zespole rockowym lub popowym, lub po prostu bawić się muzyką i tworzyć własne brzmienia.
Organy to instrument klawiszowy, który ma długą i bogatą historię. Grając na nich, uczysz się koordynacji rąk i nóg, polifonii, kontrapunktu i interpretacji. Organy mają zazwyczaj dwa lub trzy manuały (klawiatury) i pedał (klawiatura nożna), które sterują różnymi głosami i rejestracjami. Ponadto, organy mają wiele elementów charakterystycznych, takich jak:
piszczałki, które wytwarzają dźwięk przez dmuchanie powietrza
traktura, która łączy klawisze z piszczałkami
wiatrownica, która dostarcza powietrze do piszczałek
szafa organowa, która mieści piszczałki i mechanizmy
Zalety organów to:
majestatyczne i uroczyste brzmienie
bogactwo barw i kombinacji dźwiękowych
wielowiekowa tradycja i kultura muzyczna
szacunek i podziw słuchaczy
Wady organów to:
bardzo wysoki koszt zakupu i konserwacji
ogromne rozmiary i ciężar, uniemożliwiające transport i ustawienie
konieczność dostosowania się do warunków akustycznych i technicznych
ograniczona dostępność i możliwość gry
Organy są idealne dla osób, które chcą nauczyć się grać na najwyższym poziomie, zagrać w kościele lub na koncercie, lub po prostu podziwiać arcydzieła muzyki organowej.
Podsumowanie
Jak widać, każdy instrument klawiszowy ma swoje zalety i wady, a wybór zależy od wielu czynników, takich jak:
cel i poziom nauki
preferencje muzyczne i stylistyczne
budżet i przestrzeń do dyspozycji
osobowość i temperament
Podsumowując, wybór instrumentu klawiszowego zależy od indywidualnych preferencji, celów i możliwości każdego ucznia. Pianino oferuje najwyższą jakość brzmienia i wykonania, ale jest drogie i wymagające. Keyboard oferuje wiele funkcji i łatwość obsługi, ale jest mniej ekspresyjny i realistyczny. Syntezator oferuje największą kreatywność i eksperymentowanie, ale jest skomplikowany i kosztowny.
tomash powraca z mega energetycznym utworem pt. „ciała”, zapraszając każdą osobę na parkiet!
tomash, który jest zarówno autorem słów, jak i pomysłodawcą klipu, przedstawia sceny z życia ludzi, którzy często spotykają się z krytyką i uprzedzeniami ze strony społeczeństwa. „Bądź sobą!” – to hasło, które przyświeca całemu utworowi i zachęca do wyrażania swojej osobowości i emocji na parkiecie.
„ciała” to nie tylko piosenka o zabawie i tańcu, ale także o akceptacji siebie i innych.
tomash nie boi się eksperymentować z gatunkami muzycznymi i tworzyć własny, oryginalny styl. Jego piosenki są pełne energii, pasji i pozytywnego przekazu. „ciała” to kolejny dowód na to, że tomash ma wiele do zaoferowania polskiej scenie muzycznej i że jego kariera jest w pełnym rozkwicie!
Nowy utwór to gwarantowany hit wakacji 2023! Co kryje się za tym tytułem i jak brzmi nowa piosenka, którą przygotowała Blanka?
Blanka to polska piosenkarka, która zadebiutowała w 2021 roku singlem „Solo”. Utwór ten szybko podbił listy przebojów w Polsce i za granicą, docierając do pierwszych miejsc w wielu krajach. Blanka zyskała uznanie zarówno publiczności, jak i krytyków, dzięki swojemu oryginalnemu stylowi, silnemu głosowi i charyzmie.
Po sukcesie „Solo”, Blanka nie zwalnia tempa i prezentuje kolejny singiel z nadchodzącej płyty. Utwór nosi tytuł “Boys Like Toys” i jest pełen energii, humoru i ironii. Blanka śpiewa o tym, jak faceci traktują kobiety jak zabawki, które można kupić, użyć i wyrzucić. Piosenka ma mocny przekaz, ale też nie brakuje jej lekkości i zabawy. Blanka pokazuje, że potrafi być zarówno poważna, jak i zabawna.
“Boys Like Toys” to idealna propozycja na lato 2023. Utwór ma chwytliwy refren, taneczny rytm i wpada w ucho od pierwszego przesłuchania. Blanka jakiś czas temu zapowiadała, że do piosenki powstanie też teledysk, który będzie pełen kolorów, efektów i niespodzianek. Już teraz możecie go zobaczyć poniżej na MUZOTAKT.pl!
Utwór znalazł się na 56 miejscu na oficjalnej brytyjskiej liście singli, uzyskał 30 milionów streamów oraz 40 milionów wyświetleń wideo. Singiel “Solo” królował na listach przebojów Spotify w ponad 30 krajach.
Blanka rewelacyjnym występem „Solo” na Konkursie Piosenki Eurowizji2023, zajęła 8. miejsce w ogólnym głosowaniu publicznym.
Sławomir, znany jako Król Rock Polo, nie zwalnia tempa i prezentuje swoim fanom nowy singiel „240/H”. To energetyczna i dynamiczna piosenka, która opowiada o pasji do szybkiej jazdy i adrenaliny. Sami zobaczcie nowy klip gwiazdora!
Sławomir śpiewa o tym, jak lubi pędzić po drogach, nie zważając na ograniczenia i ryzyko. Utwór jest dedykowany wszystkim miłośnikom motoryzacji, którzy czują się wolni i szczęśliwi za kierownicą.
Teledysk do piosenki został opublikowany 1 lipca na oficjalnym kanale Sławomira na YouTube. W klipie widzimy artystę w różnych scenach związanych z motoryzacją: na torze wyścigowym, w warsztacie samochodowym, w kabinie ciężarówki. Sławomir pokazuje, że jest wszechstronnym i utalentowanym muzykiem, który potrafi zaskoczyć swoją publiczność.
„240/H” to kolejny dowód na to, że Sławomir nie boi się eksperymentować i zmieniać stylu. Po sukcesie ballady „Miłość w Zakopanem”, która podbiła serca Polaków, artysta postanowił wrócić do swoich rockowych korzeni i nagrać ostrzejszy numer. Piosenka ma szansę stać się hitem lata i podgrzać atmosferę na imprezach i festiwalach.
Sławomir zapowiada, że „240/H” to dopiero początek jego nowej muzycznej przygody. Wkrótce ma ukazać się jego kolejny album, na którym znajdą się zarówno utwory rockowe, jak i bardziej romantyczne. Artysta zaprasza swoich fanów do śledzenia jego mediów społecznościowych, gdzie regularnie informuje o swoich planach i projektach.
Izabela Trojanowska udowadnia, że wciąż drzemie w niej duży potencjał twórczy i ma wiele pomysłów na nowe projekty muzyczne. I tak jedne już są na etapie realizacji, a inne jeszcze w planach i czekają w kolejce na odpowiedni moment. Niewykluczone, że jeszcze w tym roku na półki sklepów muzycznych trafią wersje winylowe jej dotychczasowych płyt z największymi hitami. Ostatnio artystka po raz kolejny wystąpiła na festiwalu w Opolu, podczas koncertu jubileuszowego.
Izabela Trojanowska jest ikoną polskiego rocka lat 80. Jej kariera rozpoczęła się w 1980 roku, kiedy dołączyła do zespołu Budka Suflera. Z nimi nagrała m.in. utwory „Jolka, Jolka pamiętasz” i „Za ostatni grosz”. W 1981 roku wydała swój debiutancki album solowy „Iza”, który sprzedał się w ponad milionowym nakładzie. Została uznana za objawienie roku na festiwalu w Opolu i zdobyła nagrodę za interpretację. W tym samym roku reprezentowała Polskę na Międzynarodowym Festiwalu Interwizji w Sopocie, gdzie zajęła drugie miejsce.
W 1982 roku nagrała album „Pożegnalny cyrk” z Tadeuszem Nalepą, który był protestem przeciwko wprowadzeniu stanu wojennego. Płyta została zakazana przez cenzurę, a Trojanowska spotkała się z bojkotem ze strony mediów i władz. W 1983 roku wyjechała z Polski i osiedliła się w Londynie, gdzie kontynuowała karierę muzyczną. W latach 90. powróciła do kraju i wydała kolejne płyty: „Izabela Trojanowska” (1991), „Pożegnalny cyrk” (1993) i „Chcę inaczej” (1996). Od 1997 roku gra rolę Moniki Ross-Nawrot w serialu „Klan”.
Izabela Trojanowska jest nie tylko utalentowaną artystką, ale także silną i niezależną kobietą, która nie bała się wyrażać swoich poglądów i emocji. Jej piosenki są pełne pasji, energii i autentyczności. Nie dziwi więc fakt, że po latach nadal cieszą się popularnością i szacunkiem słuchaczy. Izabela Trojanowska pokazała, że muzyka jest muzyką i nie da się jej podzielić na lepszą lub gorszą.
Izabela Trojanowska – Opole 2023
Izabela Trojanowska nie narzeka na brak pracy, a swój czas dzieli między studio nagrań, scenę i plan zdjęciowy popularnego serialu TVP1.
Aktorka nie ukrywa też, że jeden projekt ma dla niej szczególne znaczenie i bardzo zależy jej na tym, by doprowadzić go do końca.
Artystka planuje również wydanie albumu z zupełnie nowymi kompozycjami. Nie chce się jednak śpieszyć, bo zależy jej na tym, by utwory były dopracowane w każdym szczególe.
Bardzo docenia też to, że może pracować z ludźmi, z którymi doskonale się rozumie, bo mają tę samą wrażliwość muzyczną. Nie ma więc wątpliwości, że efekty przejdą jej najśmielsze oczekiwania.
Izabela Trojanowska uważa, że muzyka powinna być ponad wszelkimi podziałami, dlatego też z racji tego, że do opolskiej sceny ma ogromny sentyment, przyjęła zaproszenie do udziału w 60. Krajowym Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu. Wykonała jeden ze swoich największych przebojów – „Wszystko, czego dziś chcę”.
Galantis przedstawia “BANG BANG! (My Neurodivergent Anthem)”. Nikt z nas nie jest sam, nikt też nie jest gorszy – mówi Christian Karlsson.
Galantis to szwedzki duet tworzący muzykę elektroniczną, który składa się z Christiana Karlssona i Linusa Eklöwa. Obaj są doświadczonymi producentami i autorami piosenek, którzy współpracowali z takimi gwiazdami jak Madonna, Britney Spears, Ed Sheeran czy Selena Gomez. Ich muzyka łączy wpływy electro, house, dance-pop i progressive house, a charakteryzuje się chwytliwymi melodiami, energetycznymi bitami i pozytywnym przekazem.
Galantis powraca z hitem na lato 2023
Międzynarodowy taneczny projekt Galantis wraca z nowym, energetyzującym singlem “BANG BANG! (My Neurodivergent Anthem)”. Piosence towarzyszy teledysk, w którym występuje Piiper, a który wyreżyserował Dano Cerny. Numer otwiera nowy rozdział i zapowiada czwarty album zespołu – pierwszy od czasu “Church” (2020).
“BANG BANG! (My Neurodivergent Anthem)” to utwór dedykowany osobom neuroróżnorodnym, czyli takim, które mają inne sposoby myślenia i odczuwania niż większość społeczeństwa. W piosence słyszymy głos Piipera, młodego artysty z zespołem Aspergera, który śpiewa o swojej dumie z bycia inny i nie poddawania się presji norm. Teledysk do utworu przedstawia Piipera jako superbohatera, który ratuje świat przed nudą i szarością za pomocą kolorowych efektów specjalnych.
Galantis zapowiadają, że “BANG BANG! (My Neurodivergent Anthem)” to początek nowej ery w ich twórczości i zapowiedź nadchodzącego albumu, który ma być pełen niespodzianek i świeżych brzmień. Zespół zaprasza swoich fanów do śledzenia ich mediów społecznościowych i strony internetowej, gdzie będą publikować więcej informacji o swoich planach i projektach.
Historia Galantis zaczęła się w 2009 roku Jeszcze jako Bloodshy, Karlsson współpracował przy pisaniu piosenek dla takich gwiazd, jak Madonna, Kylie Minogue, Katy Perry i Britney Spears (której “Toxic” zdobyło Grammy w kategorii Best Dance Recording).
Kooperacyjny tryb działania Christiana, doprowadził do narodzin projektu Galantis, który zadebiutował na żywo w 2014 roku na Coachella Valley Music and Arts Festival szybko stając się jednym z najpopularniejszych wykonawców na scenie dance.
Jako Galantis stworzył remiksy dla takich artystów, jak Coldplay, Selena Gomez, Ed Sheeran, Sam Smith i nie tylko. Okrzyknięty “producentem popu” przez UPROXX i “wiecznie buzującym” przez Billboard, urodzony w Szwecji artysta wciąż ewoluuje i przesuwa granice pisania piosenek w świecie muzyki tanecznej i nie tylko.