Pod koniec stycznia 2016 roku mogliśmy się cieszyć wznowieniami wspaniałych płyt legendarnego Phila Collinsa, “Face Value” i “Both Sides”.
Niebawem, bo 26 lutego 2016 roku, ukażą się następne dwie pozycje w ramach serii wznowień, nazwanej fragmentem tekstu z megahitu “Against All Odds” – “Take A Look At Me Now”.
Jeszcze przed końcem lutego 2016 będziemy mogli cieszyć się ze zremasterowanych, przygotowanych z udziałem Phila Collinsa, wznowień płyt “Hello, I Must Be Going!” oraz “Dance Into The Light”.
Pierwsza miała oryginalnie premierę w 1982 roku i była następczynią wspomnianej “Face Value”. Na tej płycie znalazła się przeróbka kompozycji, która była jednym z hitów żeńskiej formacji The Supremes – “You Can’t Hurry Love”.
Wersja Phila Collinsa także okazała się wielkim przebojem. Brzmienie albumu było bardziej organiczne, mniej zdominowane przez syntezatory. Płyta “Hello, I Must Be Going!” wielokrotnie pokryła się na świecie platyną oraz otrzymała nominację do BRIT Awards oraz do Grammy.
Album “Dance Into The Light” ukazał się pierwotnie w 1996 roku. Także na tym wydawnictwie znalazły się piosenki, które dołączyły do bogatej już wtedy listy hitów Phila Collinsa. Były to przede wszystkim kompozycja tytułowa, ozdobiona przezabawnym teledyskiem z Dannym De Vito w roli głównej “Wear My Hat”, a także “Oughta Know By Now”. Anglik, sam będący wybitnym perkusistą, wzbogacił brzmienie o liczne elementy perkusyjne, nawiązujące do tradycji afrobeatu. Ciekawie Collins zinterpretował klasyk Boba Dylana “The Time They Are A-Changin'”, który album zamyka.
Reedycje zostały wzbogacone przez Phila Collinsa wersjami demo, wykonaniami koncertowymi piosenek oraz utworami ze stron B singli.
“Zawsze byłem dumny z moich piosenek w wersjach demo i zamieszczałem je jako strony B singli, z paroma wyjątkami. Unikałem ich na składankach. Przygotowując reedycje, skupiłem się bardziej na tym, jak pięknie piosenki te ewoluowały podczas wykonywania na żywo, niż na tym, jak powstawały” – wyjaśnia Phil Collins.
Obydwie płyty zostały zremasterowane przez nominowanego do Grammy inżyniera dźwięku Nicka Davisa, który wykonał fantastyczną pracę przy boxie Genesis “1970-1975”. Albumy ukażą się jako 2CD w digipaku, w formie plików cyfrowych oraz na 180-gramowych winylach
Podobnie jak w przypadku reedycji “Face Value” i “Both Sides”, zmienione zostały okładki. Na wznowieniach będzie można zobaczyć obecny wizerunek Phila Collinsa, który przed kilkoma miesiącami zapozował do zdjęć dokładnie tak samo jak przed laty.