Sylwia Przybysz i Filip Lato w kampanii społecznej #MnieToDotyczy

Sylwia Przybysz i Filip Lato w kampanii społecznej #MnieToDotyczy
fot. instagram.com/sylwiaprzybysz, instagram.com/filiplato

Kilka dni temu wystartowała niezależna kampania społeczna #MnieToDotyczy. Jej celem jest zwrócenie uwagi na problem rosnącej liczby prób samobójczych wśród dzieci i młodzieży, a także uświadomienie, że każdy z nas może przyczynić się do powstrzymania plagi samobójstw. Udział wzięli między innymi: Sylwia Przybysz czy Filip Lato.

Udział w kampanii wzięli popularni youtuberzy, instagramerzy, aktorzy i wokaliści: Alan Andersz, Jan Dąbrowski (JDabrowsky), Maria Jeleniewska, Oliwia Kreja (CookieMint), Emilia Królikowska (EmiFlesh), Filip Lato, Karol Osentowski, Aleksandra Pawlik (Alex Mandostyle), Sylwia Przybysz i Justyna Suchanek (Sukanek).

W ramach kampanii powstał spot zwracający uwagę na najczęstsze myśli samobójcze i symptomy pogarszającego się stanu psychicznego. Spot zawiera apel do widzów, aby nie lekceważyli niepokojących sygnałów u osób ze swojego otoczenia: #MnieToDotyczy
Kampania „MnieToDotyczy” toczy się w mediach społecznościowych, na profilach uczestników na platformach YouTube, Tik Tok i Instagram. Oprócz spotu powstały także infografiki, które może udostępniać każda osoba posiadająca profile w mediach społecznościowych.

▸ PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ: Justin Bieber zaśpiewał dla Hailey wielki hit Whitney Houston

Pomysłodawcą i organizatorem kampanii jest Karolina Roztocka – PR-owiec i działaczka społeczna. Za produkcję spotu odpowiadał Maciek Lipiński M. L. Filmz.

– Jak mówią eksperci, większość samobójstw poprzedzają podobne zachowania i objawy. Są to najczęściej poczucie osamotnienia, odrzucenia, bezradności, a na dalszym etapie lęk, agresja i izolacja od innych ludzi. Na koniec przychodzi fantazjowanie o samobójstwie, które w skrajnych przypadkach zamienia się w rzeczywistość. Tych objawów nie da się nie zauważyć. W tym sensie problem samobójstw dotyczy nas wszystkich, także mnie i ciebie – mówi Karolina Roztocka, inicjatorka kampanii #MnieToDotyczy.

– Jestem ogromnie wdzięczna wszystkim, którzy przyczynili się do powstania i promocji spotu. Mam nadzieję, że akcja choć w niewielkim stopniu zwiększy społeczną świadomość problemu samobójstw wśród dzieci i młodzieży – dodaje Karolina Roztocka.

FAKTY:

  • W 2019 roku zamachów samobójczych dokonało 2177 osób w wieku 7-24 lat, o 304 osób więcej niż 2 lata wcześnieji.
  • Od 2010 roku liczba prób samobójczych w grupie 7-24 lat wzrosła o 162%ii.
  • 458 – tyle zamachów samobójczych zakończyło się zgonem w 2019 roku w grupie 7-24 latiii.

▸ PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ: Selena Gomez wyznała, że jej życie osobiste „wymknęło się spod kontroli”

MnieToDotyczy
▸ Subskrybuj nasze wiadomości w oficjalnej aplikacji Google! 
Nie chcesz przegapić żadnej plotki czy wiadomości ze świata show-biznesu? 
Dołącz do nas już teraz na Facebooku Instagramie